#37 Nie stosujesz tej zasady? Nic dziwnego, że tracisz na sprzedaży!

Nic nie budzi większej obawy, jak obawa przed utratą klienta tuż przed sfinalizowaniem sprzedaży. Obawę przed utratą klientów odczuwa naprawdę wielu handlowców.  Trudno się temu dziwić, skoro  zadaniem handlowca jest sprzedawać. Często jest to ważniejsze, niż jakość tej sprzedaży lub, co gorsza, jej wartość. Szczególnie jeżeli pracujesz w biznesie, w którym ceny są płynne. Najczęściej dotyczy to branży…

Czytaj dalej …

#36 Dlaczego odkładasz sprawy na później? Sprawdź, czy znasz główny powód!

Pomysl1_1 (4)

To dotyka każdego z nas. Kilka rzeczy, które powinniśmy załatwić już dawno temu, jednak do tej pory jeszcze ich nie zrobiliśmy. Są to równocześnie sprawy, które powinny być zrobione. Mogą być to sprawy błahe, jak przyszycie oderwanego guzika (trzy miesiące zaległości), posprzątanie kuchni (tydzień), wykonanie telefonu do „tego” klienta (dwa miesiące). Niestety zdecydowanie częściej odkładamy sprawy naprawdę poważne. Pójście…

Czytaj dalej …

Jak sprzedać w 7 minut? Sekret skutecznej sprzedaży przez telefon.

Jak sprzedawać w 7 minut

Jeżeli zarabiasz na życie sprzedając przez telefon, doskonale wiesz, że każda zła rozmowa kosztuje Cię stratę prowizji i utratę szansy na realizację planu sprzedaży. Żeby sprzedawać, musisz wiedzieć, co należy powiedzieć w danym momencie rozmowy oraz jak należy to zrobić. Odsłuchałam ponad 1000 nagrań rozmów sprzedażowych i w tym poście podzielę się z Tobą wnioskami,…

Czytaj dalej …

#31 Sprzedaż lubi szybkość. Jaka strategia sprzedaży gwarantuje sukces?

Sprzedaż składa się z wielu elementów: z dobrego przygotowania do rozmowy z klientem, perfekcyjnej znajomości produktu, umiejętności komunikacyjnych, budowania relacji  czy skuteczności w działaniu. To mieszanka złożona ze staranie dobranych składników. Jednym z nich jest z całą pewnością szybkość. Tylko jak szybkość wpływa na relacje? Przypomnij sobie takie powiedzenie jak ” pójść za ciosem”, które w odniesieniu…

Czytaj dalej …

#29 Trudni klienci, czyli o typologii i jej zastosowaniu.

Ostatnio moja uwaga skupiała się na typologii trudnych klientów, w kontekście trudnych sytuacji. Jaką trudną sytuację mam na przykład na myśli? Chociażby wiecznie niezdecydowanych, mających na wszystko czas klientów, którzy przeciągają rozmowy na „przyszły tydzień”, czyli trzy miesiące dłużej. Wtedy zawsze się zastanawiam, czy: a. ten typ już tak ma, że decyzje lubi podejmować długo…

Czytaj dalej …

Badanie potrzeb, czyli strata czasu i sztuka dla sztuki

Badanie potrzeb czyli strata czasu i sztuka dla sztuki Iza Krejca - Pawski

Ile razy spotkałeś się z sytuacją, że sprzedawca stojący naprzeciwko Ciebie ani razu nie zapytał, czego właściwie Ci potrzeba? A nawet, jeżeli zapytał, to później odnosiłeś wrażenie, że w ogóle Cię nie słuchał? Problem z badaniem potrzeb jest zmorą niejednego handlowca i jego przełożonego. Chociaż handlowcy wiedzą, że badanie potrzeb pozwala dopasować produkt do klienta,…

Czytaj dalej …

#26 Co Cię nie zabije, to Cię wzmocni… czyli jak zarządzasz czasem.

Pomysl1_3

Dzień dopiero się zaczął, a Ty już masz dość… Na Twoją skrzynkę spływają kolejne maile, alert co chwila dzwoni przypominając o wszystkim, czego nie zdążyłeś zrobić. 40 nieprzeczytanych wiadomości już czeka, pod niewinnym tytułem skrywając całe mnóstwo pracy do wykonania.  Wiesz, że połowy z nich nie zdążysz przeczytać, bo wczoraj było dokładnie tak samo. Pracownicy…

Czytaj dalej …

#25 Czy w sprzedaży naprawdę musisz pytać klienta o zgodę?

Z pytaniami zamkniętymi jest taki kłopot, że są pierwszym naturalnym odruchem handlowca. Kultowe ” Czy…”  spędza sen z powiek niejednego managera sprzedaży. – Czy jest Pan zainteresowany? – Czy mogę zostać połączony z … – Czy może mi Pani powiedzieć, kto podejmuje decyzje w sprawie… – Czy już się Pan zapoznał z ofertą… – Czy mogę przesłać…

Czytaj dalej …

#23 Sprzedaż doradcza- ale po co?

Internet to medium, które zmienia sposób, w jaki ludzie komunikują się nie tylko ze sobą nawzajem, ale i z markami. Dzisiaj jesteśmy przyjaciółmi firm i znajomymi produktów. Lubimy je, rozmawiamy z nimi. Albo trollujemy jak uporczywe muchy. Trend ten od kilku lat coraz silniej wpływa na sprzedaż- konkurencja coraz łatwiej dociera do naszych klientów. Klienci…

Czytaj dalej …

#22 Nie myj zębów, kiedy jesz – czyli planowanie kontra działanie

Pomysl_03(1)

Już sam tytuł brzmi absurdalnie, prawda? Wyobraź to sobie : myjesz  zęby podczas jedzenia…. Ale po co? Kto by tak robił? Jaki miało by to sens? To obrazowe porównanie służy mi za mocną ilustrację tak zwanego działania „na gorąco”, które jest częstym zjawiskiem w biznesowej rzeczywistości.  Czyli sytuacji, w której podejmujemy działania na bieżąco, pod…

Czytaj dalej …

Page 6 of 8