14-sto Dniowe Wyzwanie Sprzedażowe

[sg_popup id=16]

Wiele osób podejmuje wyzwanie żeby podnieść skuteczność umawiania spotkań. Bądźmy szczerzy- zimne telefony to nic przyjemnego, jeśli ciągle słyszysz "nie, dziękuję". Oklepane standardy nie działają na klientów. Możesz jednak podnieść skuteczność, jeśli wprowadzisz zmiany i stworzysz własną skuteczną strategię rozmowy.

Kluczowe dla umawiania spotkań jest pierwsze zdanie otwierające rozmowę. Pierwsze zdanie, jakie mówisz do klienta w 100% zależy od Ciebie, w przeciwieństwie do dalszego rozwoju rozmowy, gdy wkracza klient.

Jeżeli wykonałeś wczorajsze ćwiczenie, wiesz już, kim jest Twój klient i naprawdę dobrze znasz jego świat.
Teraz możesz dopasować do niego mocne zdanie rozpoczynające rozmowę. Dopiero teraz wiesz, co tak naprawdę chce usłyszeć.

Jak umawiać spotkania słowami dopasowanymi do świata klienta?
Najczęstszym sposobem tworzenia mocnych zdań jest odwoływanie się do kluczowej korzyści, jaką osiągnie klient umawiając się na spotkanie. Oczywiście korzyści w jego świecie, a nie korzyści według Twojej oferty. Warto dodać do niego liczby,
aby nadać mu konkretu.

Przykładowo: 
-Dzwonię, ponieważ opracowaliśmy sposób na pozyskanie nawet do 15.000 zł na bieżące zakupy firmowe bez konieczności przedstawiania zaświadczeń z ZUSu i Urzędu Skarbowego.

Zamiast:
-Dzwonię, ponieważ zajmujemy się doradztwem kredytom i udzielaniem kredytów na dowolny cel i związku z tym mam pytanie, czy ma Pan obecnie jakieś potrzeby kredytowe?

Ponieważ bardzo często pytacie mnie o umawianie spotkań stworzyłam całego e-booka z 8 skryptami, przykładami i dialogami.
Znajdziesz go tutaj >>

Jeśli chcesz MAKSYMALNIE podnieść skuteczność umawiania spotkań wybierz Pakiet szkoleniowy z nagraniami audio >>

Zadanie dla Ciebie na dziś :

  1. Stwórz mocne zdanie otwierające, które jest dopasowane do świata Twojego klienta.
  2. Następnie zacznij dzwonić i umawiać się na spotkania!

Do dzieła !
Iza Krejca-Pawski

Pytanie dla AKTYWNYCH: jak brzmi Twoje mocne zdanie ?

Jesteś AKTYWNY  na Wyzwaniu, komentując pytania? Już za 2 dni otrzymasz BONUS!

Aby skorzystać z komentowania jako "gość" : kliknij " Join the discussion...", następnie kliknij pole " Name "i zaznacz
" Wolę pisać jako gość "

  • Marzena

    Dzień dobry Panu/Pani. Zajmuję się bardzo ważnymi w zyciu sprawami. Po rozmowie ze mną i skorzystaniu z proponowanych przeze mnie rozwiązań bedzie Pan/Pani już do końca życia spał spokojnie, a Pani/Pana sumienie będzie tak jak sen spokojne.

    • Przetestuj w rozmowach i wprowadź korekty – jakie? To powiedzą Ci klienci :)
      Kilka udoskonaleń i będzie naprawdę mocno!
      IKP

      • Pawel

        Dziękuję dziś wykonuje telefony i mówię witam nazywam się…. Pawel dzwonie z informacją że za 3 dni kończy się promocja na gratis. No i jest zainteresowanie.

  • Piotr

    Wszystko fajnie ale jest jedno „ale”
    „Jeśli wykonałeś wczorajsze zadanie dzień z ży…… to wiesz kim jest twój klient i kiedy do niego dzwonić. No dobra ale jak mam poznać dzień z jego życia zanim do niego zadzwonię ? Dodatkowo jeśli właśnie zaczynam działalność to skąd brać potencjalnych klientów? gdzie ich szukać?

    • Pytanie: No dobra ale jak mam poznać dzień z jego życia zanim do niego zadzwonię ?
      Odpowiedź brzmi: Musisz najpierw do niego zadzwonić, żeby go poznać, a potem dopiero możesz mu coś sprzedać. Czyli najpierw rozmawiasz, żeby poznać i zadajesz mu pytania, a sprzedaż schodzi na drugi plan. Oczywiście przez krótki czas, np. 1 dzień. Zbierasz info i tak tworzysz „dzień z życia”.

      IKP

  • Łukasz Żukowski

    Standardowo w mojej branży większość mówi „dzien dobry jan kowalski, czy zakontraktowal pan cene energi na rok 2017″………..

    U mnie
    Dzień Dobry Panie X. z tej strony Ł. Ż., kontaktuje się z panem w celu obnizenia kosztów w energii elektrycznej, lecz nie czynnej jak to każdy robi, lecz w dystrybucji, slyszał pan o takich rozwiązaniach ?

    wiekszosc osob mowi „co pan powie” , „nie, ale ze tak mozna”. …:)

    • Jeśli to działa na Twoich klientów, to znaczy, że jest skuteczne.
      Jeśli daje Ci za małą skuteczność, to znaczy, że trzeba je udoskonalić.
      IKP

  • Diana Ciarkowska

    Moje mocne zdanie.. „Dzień Dobry, moje nazwisko XY. Panie Z ponieważ jest pan naszym stałym klientem to chcielibyśmy poszerzyć współpracę między panem a naszym bankiem, dlatwgo przygotowalismy dla Pana indywidualną propozycję… Itd.

    • Diana,

      moim zdaniem warto jeszcze nad nim popracować: czy marzeniem tego klienta jest poszerzenie współpracy z Twoim bankiem? Czy to raczej Twoje marzenie? :)

      IKP

      • Diana Ciarkowska

        No tak racja.. To chyba bardziej moje marzenie. Niby jedno krótki zdanie, a jak trudno znaleźć to skuteczne..

  • Tomek

    Nie mam jednego zdania otwierającego. Wszystko zależy z kim prowadzę rozmowę.Działam w nieco specyficznej branży – produkcja przemysłowa, a tutaj rozmawiam z prezesami, kierownikami i magazynierami. Doprawdy ciężko mi zrobić zdanie na otwarcie. Natomiast przekonałem się, że warto zaznaczyć renomowane i znane produkty, które mamy w ofercie, to często budzi chęć rozmowy.

    • Witaj Tomku,
      z doświadczenia jako trener powiem Ci tak: po Twojej odpowiedzi widzę, że po prostu nie masz tego jeszcze przepracowanego. Większość uczestników szkoleń tak mi właśnie odpowiada, dopóki tego nie przepracujemy. Masz bardzo jasno i konkretnie podzielone typy klientów, wiec teraz potrzebujesz jeszcze opracować równie jasną i konkretną komunikację.
      IKP

  • Ola

    Moje zdanie otwierające, raczej jedno z wielu:” dzień dobry mówi AB z T, dzwonię, aby przypomnieć pani/panu o okresie gwarancji na zakupione produkty…”, I po krótkiej rozmowie z klientem proponuję, że pojawię się z nową ofertą. Rozmawiając z nowym klientem najczęściej powołuję się na jego kontakt z infolinią. Czasami działa… :)

    • Ola,
      zasadnicze pytanie brzmi: czy to jest właśnie takie zdanie, które chcą usłyszeć Twoi klienci?
      Jeśli tak – zostaw je. Jeśli nie- zmień je.
      Moim zdaniem potrzebujesz bardziej je dopracować, żeby szybciej trafiało w sedno potrzeby klienta.

      IKP

  • Saba

    Witam serdecznie, mówi ….z …. . Bardzo się cieszę, że Pana słyszę. Czy mogę zająć 2 minuty, żeby przekazać Panu jedną wiadomość?

  • Pawel

    dzwonie bo może pan zaoszczędzić płn i mieć dużo lepsze zbiory.. :)

    • Paweł, moim zdaniem, zdecydowanie można to podkręcić, ponieważ to są same ogólniki.
      Działaj dalej,
      IKP

  • Liwia Tarasiuk

    Dzień dobry! Nazywam się Liwia Tarasiuk, dzwonię z…. Gwarantuję, że przygotujemy dla Państwa najkorzystniejszą ofertę na gadżety reklamowe, które wyjątkowo skutecznie pozwolą promować Państwa firmę.

  • Tomasz ProJuris

    Dzień dobry nazywam się XY , Reprezentuję Z i dzwonie aby zapytać czy interesuję Pana/Panią możliwość poprawienia swoich środków finansowych o kwotę od .. zł do nawet … zł ? lub Dzień dobry nazywam się XY i dzwonię z … Z i dzwonię z zapytaniem czy gdyby zyskał Pan / Pani możliwość uzyskania dodatkowych dochodów rzędu od ….zł do nawet …. zł miał by Pan /Pani ochotę porozmawiać o tym więcej . Tak pewnie brzmiało by moje zdanie na początku a z czasem w miarę rozmów rozwijał, analizował i poprawiał bym dalej w miarę uzyskiwanych lub też nie założonych efektów .

  • Tomek

    Witam, wysłałem do Pana list dotyczący procesu, który podnosi rentowność firmy, zwiększa wyniki sprzedażowe nawet o 20% oraz wpływa na zaangażowanie i skuteczność menadżerów. Miał Pan okazję się zapoznać z treścią tego listu?

  • Piotr Nowicki

    Dzień dobry. Pomagam takim firmą jak Pańska znaleźć potencjalnego klienta dzięki czemu większość moich klientów podnosi swoje zyski nawet o 30% po 3 miesiącach. Pytanie tylko czy stać Pana na handlowca, który nie chodzi na zwolnienia, urlopy i pracuje dla Pana 365 dni w roku za 400 zł miesięcznie ? Jeśli tak to umówmy się na czwartek albo piątek. Na 9 czy lepiej na 11.

    Ostatni stosowany przeze mnie skrypt na zimne fony. Pierwsza część ma szybko uświadomić klientowi, że tak na prawdę to dzwonię rozwiązać jego problem i chcę mu pomóc. Druga część ma działać jak selekcja czyli ma wstępnie wykazać czy klient ma potrzebny budżet żeby skorzystać z danej usługi. Czasami wpływa też na ambicję ( jak mnie nie stać na jakieś 400 zł oczywiście że mnie stać)

    Oczywiście skrypt też rozwijam w czasie rozmowy jak się da. W 5o % się da. Jeśli ktoś mów że go nie stać na 400 zł miesięcznie.
    Świetnie też, że Pan o tym wspomina ale Pan przecież prowadzi firmę ? czy tak ?
    Proszę Pana ktoś kogoś kto prowadzi własny biznes nie może być nie stać na 13.30 zł dziennie
    bo tyle właśnie to wychodzi. Zgodzi się Pan ze mną ?
    Właśnie dla tego chciałem pokazać Panu co zrobić żeby już nigdy nikomu nie musiał Pan mówić, że go na coś nie stać.
    itp itd