14-sto Dniowe Wyzwanie Sprzedażowe

Na pewno już nie możesz się doczekać, aby natychmiast zacząć działać i podnosić sprzedaż. Jeżeli do tej pory planowałeś podniesienie sprzedaży, ale efekty nie były takie, jakbyś chciał, przyczyna zapewne leżała w zbyt ogólnie określonym celu. Częstym błędem jest poprzestawanie za wyznaczeniu ogólnegu planu, bez przekuwania go na osiągalny cel.
Najskuteczniejsze są cele postawione w formie osiągniętej i pozytywnej wizji przyszłości, zapisane w bardzo konkretnej formie.

W określeniu różnicy pomoże Ci poniższy przykład. "Zwiększyć sprzedaż" to ogólny plan, ale brakuje mu kilku ważnych elementów.

Skuteczny cel na Wyzwanie to przykładowo:

Jest 19 września,  w ciągu ostatnich 14 dni umówiłam 20 spotkań handlowych  z klientami z "zimnej bazy",   dzięki czemu pierwszy raz przekraczam mój plan sprzedaży i zgarniam 2000 zł premii!

Do celu koniecznie wyznacz nagrodę, czyli odpowiedź na pytanie "po co to robię". Może być to premia, uczucie satysfakcji, poczucie postępu, coś, co jest dla Ciebie ważne. Nagroda podtrzymuje Twoją motywację! Przygotowałam dla Ciebie dwie nagrody, które otrzymasz za wytrwałość i aktywny udział w wyzwaniu.

Pierwszą nagrodę otrzymasz 7 dnia wyzwania, a drugą 14 dnia, na wielki finał.

Zadanie  dla Ciebie na dziś :

  1. Przekuj Twój plan na konkretny, osiągalny sprzedażowy cel, wykorzystując do tego przygotowany szablon. Pobierz plik i wykonaj ćwiczenie >>
  2. Jeżeli wypełnisz to ćwiczenie przez kolejne 6 dni i wyślesz je do mnie, otrzymasz BONUS DLA AKTYWNYCH. Alternatywnie możesz także codziennie komentować wyzwanie.

Trzymam za Ciebie kciuki i już nie mogę się doczekać Twoich pierwszych sukcesów w sprzedaży! Jutro mam dla Ciebie kolejne ważne zadanie sprzedażowe. Iza Krejca-Pawski

Pytanie dla AKTYWNYCH:

Czego brakowało w Twoim wczorajszym celu? Co dodałeś i co zmieniłeś?

Aby skorzystać z komentowania jako "gość" : kliknij w pole " Join the discussion...", następnie kliknij pole " Name " i  zaznacz
" Wolę pisać jako gość ".

  • Który etap rozmowy sprzedażowej musisz poprawić jako pierwszy? Na jakim etapie rozmowy najczęściej tracisz sprzedaż? Podziel się ze mną Twoimi wyzwaniami!

  • Iwona Aleksandra Ositek

    Świetne ćwiczenie! Na pewno wykorzystam je na poniedziałkowym meetingu!

  • Witam na drugim dniu wyzwania! Dzisiejszy dzień jest bardzo ważny, ponieważ uczy bardzo konkretnego podejścia do swojej pracy. Jestem ciekawa, co zmienicie po wczoraj!
    IKP

  • Marzena

    Nic nie zmieniałam, poddałam sie ochoczo wytycznym, a dziś pobrałam plik i wykonałam ćwiczenia

  • Diana Ciarkowska

    Cel zostaje ten sam- 5 umawianych spotkań dla doradców dziennie. Ale fakt, może okroślenie jasno jak to zrobie i co z tego będzie jest fajna. Ja swoje spotkania umówie dzięki bardziej kreatywnej rozmowie z klientem i postaram sie uwierzyć, że oferta mojej firmy jest najlepsza(z tym jest ciężko ☺). Będe miała super satysfakcje i pokaże innym, że jednak potrafię.

    • Diana,

      moim zdaniem wystarczy mieć przekonanie, że Twoja oferta jest po prostu solidna i dobra dla klienta, bo mu pomaga. Jeśli nie masz „najlepszej oferty na rynku” to nie musisz na siłę sobie tego wmawiać :)

      Co do celu: dokładnie tak, bardziej precyzyjne określanie, to większa skuteczność w działaniu!
      IKP

  • Beata

    Dobre cwiczenie, musze zaczac z niego korzystac. Mam ogromny problem z wyznaczaniem celi. Brak celu, to jak krecic sie w kolko za wlasnym ogonem. Tak wiec dziekuje i do dziela. Dzis juz cel zapisany :>

    • Beato,

      jeśli to dla Ciebie nowa sprawa, zacznij od małych celów- tak, jak na Wyzwaniu stawiasz cel na 2 tygodnie. Potem można wydłużać perspektywę o miesiąc, kwartał, a nawet rok :)
      IKP

  • Tomek

    We wczorajszym celu brakowało mi szczegółu odnośnie spotkań u klienta.
    Zaplanowałem 2 spotkania dziennie, ale dzisiaj w ćwiczeniu dopisałem, że w każdej firmie, mam widzieć się z dwoma osobami z różnych działów – tak jak piszesz w książce, żeby utrzymywać kontakt nie tylko z jedną osobą. Rzeczywiście, często zamówienie to efekt współpracy kilku trybów, które bez wspólnego działania, po prostu się nie kręcą :)

    • Bardzo mnie cieszy taki wniosek – im bardziej konkretnie określamy sobie działania, tym większa szansa na osiągnięcie celu!
      IKP

  • To ja od razu z grubej rury: 1) w 2017 roku sprzedać maszynę wartą 1.200.000 zł, przy cenie konkurencji: 500.000 zł :-) 2) cel osiągnę przez zastosowanie określonej strategii, (w trakcie opracowywania), 3) cel zostanie osiągnięty, kiedy Klient przeleje pierwszą płatność, 4) moje nagrody: A. satysfakcja (nikt jeszcze tego nie osiągnął) B. premia C. mina konkurencji (bezcenne!) Może być? :-)

    • Ambitnie i konkretnie! Upewnię się – realne? :)

      Jeśli tak, to te 2 tygodnie na Wyzwaniu będą postawieniem fundamentu od ten cel – takim pierwszym krokiem :)
      IKP

  • Ola

    Mój wczorajszy cel był chaotyczny i bardzo ogólny. Brakował ile (spotkań), w jakim czasie (14 dni) i z jakim rezultatem (obrót nie mniejszy niż). Teraz to doprecyzowałam i pojawiło się kilka nowych pomysłów na osiągnięcie celu. Bardzo pomocne ćwiczenie, mam zamiar stosować je stale. Pozdrawiam :)

    • Bardzo mnie to cieszy – faktycznie, brak wykonania tego ćwiczenia sprawia, że postawione „cele” są tak naprawdę „życzeniami sprzedażowymi” i dlatego nie da się ich osiągnąć.

      IKP

  • Saba

    Faktycznie – świeże spojrzenie to za mało. Moim celem jest przecież mieć świeże spojrzenie na sprzedaż, które pozwoli mi skutecznie motywować siebie i pracowników do aktywnej sprzedaży, a to zdecydowanie ma podnieść wyniki sprzedażowe o (chciałoby się) 30% :)

  • Sandra

    Celu. Bo nie wiem, jak innych, ale mnie to przekierowało raptem do pytania, czego oczekuję od szkolenia.

  • Liwia Tarasiuk

    W moim wczorajszym celu brakowało określenia nagrody oraz sposobu monitorowania osiągów. W ćwiczeniu jest już poprawiona wersja :)

  • Tomasz ProJuris

    W
    okresie od 1 maj do 31 lipiec rozpocznę działania związane z poszukiwaniami
    nowych kanałów bezpośrednich oraz pośredniczących, które pozwolą na pozyskanie
    nowych klientów i tym samym podpisanie wysoko prowizyjnych umów.

  • Karol Kaczmarek

    myślę ze we wczorajszym cwiczeniu zabraklo w moim przypadku postawienia celu w formie juz osiagnietego celu :) świetnie juz po drugim wyzwaniu czegos sie ucze. dziekuje Pani Izo :)

  • Gosc

    Wytyczenie okreslonego celu

  • Artur

    Konkretów mi brak. I determinacji żeby te konkrety realizować. Chyba mnie moje nagrody za mało kuszą 😛

    • Brak konkretów skutecznie sabotuje skuteczność w osiąganiu celów, więc cieszę się, że to zauważyłeś :)

      IKP

  • Aleksandra

    Braku konkretnego celu..

    • To częsty błąd, który sabotuje skuteczność działania.

      Po wakacjach będzie premiera mojej 2 książki, w której piszę więcej jak sobie radzić z tą pułapką…

      IKP

  • renata

    cóż,,,, czego mi brakowało? chyba konkretnego celu, Tzn cel jest ale planu po kolei wyznaczone priorytety – tzn od czego powinnam zacząć małymi krokami by wrócić na odpowiedni tor . Ponieważ jeśli zrobie to chaotycznie to co ? to znowu nic…. i co ? zniechęcę się ? nie tego chce dla siebie i dla swoich współpracowników. Mój sukces to połowa sukcesu mojego zespolu

  • Tomek

    Mój problem w wyznaczaniu celów jest zawsze taki sam, cele są zbyt wygórowane i zbyt często nie udaje mi się ich osiągnąć. To mnie trochę demotywuje

    • Witaj, odpisuję z opóźnieniem w sezonie wakacyjnym… :)
      To, o czym piszesz to częsty problem. Zatem przy każdym celu, jaki sobie wyznaczysz, na koniec odejmij z założenia 30%.
      IKP