14-sto Dniowe Wyzwanie Sprzedażowe

Dziś nauczysz się:
Określać cel w sposób,
który wpłynie na poziom
Twoich wyników!
Na pewno już nie możesz się doczekać, aby natychmiast zacząć działać i podnosić sprzedaż. Jeżeli do tej pory planowałeś podniesienie sprzedaży, ale efekty nie były takie, jakbyś chciał, przyczyna zapewne leżała w zbyt ogólnie określonym celu. Częstym błędem jest poprzestawanie za wyznaczeniu ogólnegu planu, bez przekuwania go na osiągalny cel.
Najskuteczniejsze są cele postawione w formie osiągniętej i pozytywnej wizji przyszłości, zapisane w bardzo konkretnej formie.
W określeniu różnicy pomoże Ci poniższy przykład. "Zwiększyć sprzedaż" to ogólny plan, ale brakuje mu kilku ważnych elementów.
Skuteczny cel na Wyzwanie to przykładowo:
Jest 19 września, w ciągu ostatnich 14 dni umówiłam 20 spotkań handlowych z klientami z "zimnej bazy", dzięki czemu pierwszy raz przekraczam mój plan sprzedaży i zgarniam 2000 zł premii!
Do celu koniecznie wyznacz nagrodę, czyli odpowiedź na pytanie "po co to robię". Może być to premia, uczucie satysfakcji, poczucie postępu, coś, co jest dla Ciebie ważne. Nagroda podtrzymuje Twoją motywację! Przygotowałam dla Ciebie dwie nagrody, które otrzymasz za wytrwałość i aktywny udział w wyzwaniu.
Pierwszą nagrodę otrzymasz 7 dnia wyzwania, a drugą 14 dnia, na wielki finał.
Zadanie dla Ciebie na dziś :
- Przekuj Twój plan na konkretny, osiągalny sprzedażowy cel, wykorzystując do tego przygotowany szablon. Pobierz plik i wykonaj ćwiczenie >>
- Jeżeli wypełnisz to ćwiczenie przez kolejne 6 dni i wyślesz je do mnie, otrzymasz BONUS DLA AKTYWNYCH. Alternatywnie możesz także codziennie komentować wyzwanie.
Trzymam za Ciebie kciuki i już nie mogę się doczekać Twoich pierwszych sukcesów w sprzedaży! Jutro mam dla Ciebie kolejne ważne zadanie sprzedażowe. Iza Krejca-Pawski
Pytanie dla AKTYWNYCH:
Czego brakowało w Twoim wczorajszym celu? Co dodałeś i co zmieniłeś?
Aby skorzystać z komentowania jako "gość" : kliknij w pole " Join the discussion...", następnie kliknij pole " Name " i zaznacz
" Wolę pisać jako gość ".
40 Comments
Iza Krejca-Pawski
22/09/2015Który etap rozmowy sprzedażowej musisz poprawić jako pierwszy? Na jakim etapie rozmowy najczęściej tracisz sprzedaż? Podziel się ze mną Twoimi wyzwaniami!
Iwona Aleksandra Ositek
12/05/2016Świetne ćwiczenie! Na pewno wykorzystam je na poniedziałkowym meetingu!
Iza Krejca-Pawski
13/05/2016Zdecydowanie jedno z moich ulubionych!
IKP
Iza Krejca-Pawski
13/09/2016Witam na drugim dniu wyzwania! Dzisiejszy dzień jest bardzo ważny, ponieważ uczy bardzo konkretnego podejścia do swojej pracy. Jestem ciekawa, co zmienicie po wczoraj!
IKP
Marzena
20/09/2016Nic nie zmieniałam, poddałam sie ochoczo wytycznym, a dziś pobrałam plik i wykonałam ćwiczenia
Diana Ciarkowska
27/10/2016Cel zostaje ten sam- 5 umawianych spotkań dla doradców dziennie. Ale fakt, może okroślenie jasno jak to zrobie i co z tego będzie jest fajna. Ja swoje spotkania umówie dzięki bardziej kreatywnej rozmowie z klientem i postaram sie uwierzyć, że oferta mojej firmy jest najlepsza(z tym jest ciężko ☺). Będe miała super satysfakcje i pokaże innym, że jednak potrafię.
Iza Krejca-Pawski
02/11/2016Diana,
moim zdaniem wystarczy mieć przekonanie, że Twoja oferta jest po prostu solidna i dobra dla klienta, bo mu pomaga. Jeśli nie masz „najlepszej oferty na rynku” to nie musisz na siłę sobie tego wmawiać
Co do celu: dokładnie tak, bardziej precyzyjne określanie, to większa skuteczność w działaniu!
IKP
Beata
31/10/2016Dobre cwiczenie, musze zaczac z niego korzystac. Mam ogromny problem z wyznaczaniem celi. Brak celu, to jak krecic sie w kolko za wlasnym ogonem. Tak wiec dziekuje i do dziela. Dzis juz cel zapisany :>
Iza Krejca-Pawski
02/11/2016Beato,
jeśli to dla Ciebie nowa sprawa, zacznij od małych celów- tak, jak na Wyzwaniu stawiasz cel na 2 tygodnie. Potem można wydłużać perspektywę o miesiąc, kwartał, a nawet rok
IKP
Tomek
14/12/2016We wczorajszym celu brakowało mi szczegółu odnośnie spotkań u klienta.
Zaplanowałem 2 spotkania dziennie, ale dzisiaj w ćwiczeniu dopisałem, że w każdej firmie, mam widzieć się z dwoma osobami z różnych działów – tak jak piszesz w książce, żeby utrzymywać kontakt nie tylko z jedną osobą. Rzeczywiście, często zamówienie to efekt współpracy kilku trybów, które bez wspólnego działania, po prostu się nie kręcą
Iza Krejca-Pawski
15/12/2016Bardzo mnie cieszy taki wniosek – im bardziej konkretnie określamy sobie działania, tym większa szansa na osiągnięcie celu!
IKP
Włodzimierz Cieślar
14/12/2016To ja od razu z grubej rury: 1) w 2017 roku sprzedać maszynę wartą 1.200.000 zł, przy cenie konkurencji: 500.000 zł
2) cel osiągnę przez zastosowanie określonej strategii, (w trakcie opracowywania), 3) cel zostanie osiągnięty, kiedy Klient przeleje pierwszą płatność, 4) moje nagrody: A. satysfakcja (nikt jeszcze tego nie osiągnął) B. premia C. mina konkurencji (bezcenne!) Może być? 
Iza Krejca-Pawski
15/12/2016Ambitnie i konkretnie! Upewnię się – realne?
Jeśli tak, to te 2 tygodnie na Wyzwaniu będą postawieniem fundamentu od ten cel – takim pierwszym krokiem
IKP
Ola
30/12/2016Mój wczorajszy cel był chaotyczny i bardzo ogólny. Brakował ile (spotkań), w jakim czasie (14 dni) i z jakim rezultatem (obrót nie mniejszy niż). Teraz to doprecyzowałam i pojawiło się kilka nowych pomysłów na osiągnięcie celu. Bardzo pomocne ćwiczenie, mam zamiar stosować je stale. Pozdrawiam
Iza Krejca-Pawski
02/01/2017Bardzo mnie to cieszy – faktycznie, brak wykonania tego ćwiczenia sprawia, że postawione „cele” są tak naprawdę „życzeniami sprzedażowymi” i dlatego nie da się ich osiągnąć.
IKP
Saba
24/01/2017Faktycznie – świeże spojrzenie to za mało. Moim celem jest przecież mieć świeże spojrzenie na sprzedaż, które pozwoli mi skutecznie motywować siebie i pracowników do aktywnej sprzedaży, a to zdecydowanie ma podnieść wyniki sprzedażowe o (chciałoby się) 30%
Iza Krejca-Pawski
25/01/2017Dlatego właśnie robimy to ćwiczenie!
IKP
Sandra
16/03/2017Celu. Bo nie wiem, jak innych, ale mnie to przekierowało raptem do pytania, czego oczekuję od szkolenia.
Iza Krejca-Pawski
17/03/2017IKP
Liwia Tarasiuk
17/03/2017W moim wczorajszym celu brakowało określenia nagrody oraz sposobu monitorowania osiągów. W ćwiczeniu jest już poprawiona wersja
Iza Krejca-Pawski
17/03/2017I tak trzymaj!
IKP
Tomasz ProJuris
13/04/2017W
okresie od 1 maj do 31 lipiec rozpocznę działania związane z poszukiwaniami
nowych kanałów bezpośrednich oraz pośredniczących, które pozwolą na pozyskanie
nowych klientów i tym samym podpisanie wysoko prowizyjnych umów.
Iza Krejca-Pawski
17/04/2017Proponuję, abyś doprecyzował ten cel o liczby.
IKP
Karol Kaczmarek
17/05/2017myślę ze we wczorajszym cwiczeniu zabraklo w moim przypadku postawienia celu w formie juz osiagnietego celu
świetnie juz po drugim wyzwaniu czegos sie ucze. dziekuje Pani Izo 
Iza Krejca-Pawski
18/05/2017Doskonale, o to chodzi!
IKP
Gosc
20/05/2017Wytyczenie okreslonego celu
Iza Krejca-Pawski
22/05/2017Faktycznie- dokładnie tego brakowało
IKP
Artur
26/05/2017Konkretów mi brak. I determinacji żeby te konkrety realizować. Chyba mnie moje nagrody za mało kuszą 😛
Iza Krejca-Pawski
26/05/2017Brak konkretów skutecznie sabotuje skuteczność w osiąganiu celów, więc cieszę się, że to zauważyłeś
IKP
Aleksandra
14/06/2017Braku konkretnego celu..
Iza Krejca-Pawski
14/06/2017To częsty błąd, który sabotuje skuteczność działania.
Po wakacjach będzie premiera mojej 2 książki, w której piszę więcej jak sobie radzić z tą pułapką…
IKP
renata
27/06/2017cóż,,,, czego mi brakowało? chyba konkretnego celu, Tzn cel jest ale planu po kolei wyznaczone priorytety – tzn od czego powinnam zacząć małymi krokami by wrócić na odpowiedni tor . Ponieważ jeśli zrobie to chaotycznie to co ? to znowu nic…. i co ? zniechęcę się ? nie tego chce dla siebie i dla swoich współpracowników. Mój sukces to połowa sukcesu mojego zespolu
Tomek
17/07/2017Mój problem w wyznaczaniu celów jest zawsze taki sam, cele są zbyt wygórowane i zbyt często nie udaje mi się ich osiągnąć. To mnie trochę demotywuje
Iza Krejca-Pawski
24/07/2017Witaj, odpisuję z opóźnieniem w sezonie wakacyjnym…
To, o czym piszesz to częsty problem. Zatem przy każdym celu, jaki sobie wyznaczysz, na koniec odejmij z założenia 30%.
IKP
Adam
31/12/2017plan gotowy
ja tak bardziej na sucho, ale dla mnie to ważne żeby w ogóle zająć się tematem sprzedaży
Adam
31/12/2017Ps. Oczywiście plan gotowy
zadanie poszło sprawnie i bez większego wysiłku, bo od końcówki grudnia praktykuję „Elastyczne zarządzanie czasem”
powiedzieć o tej książce, że jest mega, to mało powiedziane. Już zwątpiłem, że ogarnę wszystkie swoje pomysły i działania. Także dziękuję za napisanie tej książki
Lucjan
03/12/2018Swój cel wyraziłem ogólnie, bardziej szczegółowo brzmi tak: chcę podnieść skuteczność umawianych spotkań i wizyt z klientami. Doprecyzowałem założenia celu, zamieniłem je na konkretne liczby.
Iza Krejca-Pawski
04/12/2018Dopiero z liczbami to jest cel!
Kasia
17/01/2019Formy dokonanej
Iza Krejca-Pawski
20/01/2019