#72 Negatywne oceny klientów godzą w Twój biznes? Mam coś dla Ciebie!

Opinie godzą w Twój biznes(3)

W biznesie bywa różnie. Większość firm jest w pełni świadomych, że każdy klient jest na wagę złota, a jego dobra opinia to najlepsza i najtańsza reklama. Czasami jednak zdarza się, że z różnych powodów nie jesteś w stanie dotrzymać złożonych klientom obietnic. Nie dostarczasz towaru na czas, dostawca nie dotrzyma terminu dostawy, pracownik zachowa się…

Czytaj dalej …

#71 Jak negocjować, aby wygrać? Krótkie przypomnienie po wakacjach!

ksb

Wrzesień to czas intensywnej pracy, więc jest doskonałą okazją do przypomnienia dynamicznego treningu negocjacyjnego z wykorzystaniem gdy Cafetero. Pozwala ona zmierzyć się z rzeczywistymi technikami i strategiami negocjacyjnymi, jakie stosujemy, często nieświadomie, podczas rozmów. Pozwala także ocenić i podsumować efekty własnych działań, aby wprowadzić niezbędne zmiany i podnieść własną skuteczność jako negocjatora. Zatem jak negocjować,…

Czytaj dalej …

Jak skutecznie umawiać spotkania? 3 kluczowe zasady

Jak skutecznie umawiać spotkania_3 kluczowe zasady

Umawianie spotkań to zmora dla wielu handlowców, jakich szkolę.  Spotkania i prezentacje to ich żywioł, a konieczność wykonywania telefonów do klientów to niemiły dodatek do pracy.    Równocześnie, jeżeli handlowiec ma wsparcie w postaci telemarketerów umawiających spotkania, często dochodzi między nimi do spięć i niejasności, kto co robi i kto w tym układzie tak naprawdę…

Czytaj dalej …

#68 Case study: Profesjonalna obsługa trudnego klienta

case_study_1

Praca na stanowiskach związanych z obsługą klienta potrafi dać  w kość. Doskonale pamiętam dni natężonego ruchu, kiedy podczas jednego dnia rozmawiałam 50-60 klientami, a każdy z nich czegoś potrzebował. Po takim dniu czułam się tak zmęczona, jakby dosłownie „przejechał po mnie walec”. Jeżeli jeszcze 10 klientów tego dnia było „trudnych”, zachowanie pozytywnego nastawienia do klientów…

Czytaj dalej …

# 67 3 kroki do przekonania klienta konkurencji, aby przeszedł na Twoją stronę.

ManagerPlus_02_okladka (1)

Jeżeli pracujesz w sprzedaży lub prowadzisz firmę, potrzebujesz skutecznego sposobu na przekonanie klienta konkurencji, aby przeszedł na Twoją stronę. Dlaczego? Ponieważ w większości przypadków, jeżeli klient nie kupuje od Ciebie, to znaczy, że kupuje od Twojej konkurencji. Oczywiście, wciąż zdarzają się takie branże, w których poziom innowacyjności sprawia, że wybrane firmy pozostawiają innych daleko w…

Czytaj dalej …

#65 Co zrobić, kiedy klient żąda podania ceny na początku rozmowy? Odpowiadam na 2 sposoby!

Podanie ceny na poczatku rozmowy

Jeżeli miałabym wskazać, na co najczęściej narzekają handlowcy, to z pewnością są to kwestie dotyczące obrony ceny i argumentu najniższej ceny, jako głównego kryterium wyboru. Pytanie o cenę, a czasem wręcz żądanie podania ceny na początku spotkania nie należy do rzadkości. Jak sobie radzić z tym problemem? I czy faktycznie, zadania takiego pytania oznacza, że…

Czytaj dalej …

#64 Jak nie wyjść na natręta w kontaktach z klientem? Wskazówka, ile dni czekać z następnym kontaktem.

youtube

Handlowcy, których szkolę często pytają mnie, ile czasu czekać z następnym kontaktem do klienta, aby nie wyjść na natręta w sprzedaży. Czyli, z jednej strony, przesadnie się nie narzucać i nie „cisnąć” klienta, a z drugiej, nie tracić dynamiki rozmów. Jak wyznaczyć realny termin następnego kontaktu? Handlowcy często stosują jedno z dwóch podejść: kontaktują się…

Czytaj dalej …

#63 Jak zaczyna dzień skuteczny i efektywny manager?

Pomysl1_1 (3)

To, w jaki sposób zaczynasz dzień na ogromne znaczenie dla jego całego przebiegu. Doświadczyłam tego na własnej skórze i wiem, że jest częsty problem wielu zapracowanych managerów. Zastanów się przez moment, jak wygląda pierwsza godzina każdego Twojego dnia. Być może wygląda tak:  wstajesz rano i od razu nerwy, szybko się myjesz, czując, jak bardzo Ci…

Czytaj dalej …

#60 Jak skutecznie zaniżyć wartość swojej oferty? Sprawdź, czy popełniasz ten błąd.

Problemy związane z przekonaniem klienta, że żądana cena odpowiada wartości produktu czy usługi spędzają sen z powiek niejednemu handlowcowi.  W czasie szkoleń sprzedażowych ten temat wraca jak bumerang. -Klienci w ogóle nie doceniają naszej oferty, nie dość, że tak dużo dostają, to jeszcze chcą rabatów sugerując, że inaczej przepłacą! Szkoliłam kiedyś handlowców z branży turystycznej,…

Czytaj dalej …

#59 Nadzieja na dobry plan, czyli błąd, którego lepiej nie popełniać.

Ostatnio w czasie szkolenia z zakresu sprzedaży rozmawiałam z handlowcami na temat realizacji planów sprzedażowych: jak im idzie, na jakim są etapie. Pytałam także o to, czy uda im się zrealizować założone cele. -Mam nadzieję, że tak- odpowiadali. – Staramy się, aby tak było. Kilka dni później rzuciło mi się w oczy słynne stwierdzenie, że…

Czytaj dalej …

Page 3 of 8