Jak sprzedać w 7 minut? Sekret skutecznej sprzedaży przez telefon.

Jak sprzedawać w 7 minut

Jeżeli zarabiasz na życie sprzedając przez telefon, doskonale wiesz, że każda zła rozmowa kosztuje Cię stratę prowizji i utratę szansy na realizację planu sprzedaży. Żeby sprzedawać, musisz wiedzieć, co należy powiedzieć w danym momencie rozmowy oraz jak należy to zrobić. Odsłuchałam ponad 1000 nagrań rozmów sprzedażowych i w tym poście podzielę się z Tobą wnioskami, jakie wyciągnęłam szukając odpowiedzi na pytanie, czym różnią się skuteczne rozmowy zakończone sprzedażą od wszystkich pozostałych.

Kluczowe pytanie brzmi: ile czasu potrzeba, aby sprzedać produkt lub usługę przez telefon?

Być może zadawaliście sobie już kiedyś to pytanie, lub po prostu zastanawialiście się nad tym, jak poprawić swoją skuteczność. Ile czasu wypada, trzeba, dobrze by było przegadać z klientem, aby zdecydował się na zakup?  Ile czasu trzeba, aby klienta przekonać?
A  relacje- ile czasu potrzeba, aby wzbudzić czyjeś zaufanie?

Odpowiedź jest prosta i jasna – średnio 7 minut.
Około 7 minut właśnie trwają średnio rozmowy telefoniczne kończące się sprzedażą.  Naprawdę, więcej nie potrzeba! Zaskoczony?

Rozbijając rozmowę telefoniczną na poszczególne minuty
, wygląda to mniej więcej tak:

1 minuta – rozpoczęcie rozmowy- ”mocne zdanie”, które sprawia, że rozmowa trwa dalej
2-3 minuta – szukanie potrzeb klienta i  angażowanie go w prowadzenie rozmowy
4 minuta- prezentacja oferty dopasowanej do ustalonych potrzeb
5-6 minuta- pokonywanie obiekcji, pogłębianie korzyści i wartości, jaką otrzyma klient
7 minuta-  zamykanie sprzedaży

Kiedy dzwonisz do klienta, aby sprzedać mu produkt lub usługę przez telefon, tak naprawdę dzwonisz z pewnymi zadaniami do wykonania. Zadania te wyznaczają kolejne etapy sprzedaży.

Pamiętaj, że przez telefon wszystko dzieje się 3-4 razy szybciej, niż na spotkaniach!

Stąd też liczy się precyzyjne, strategiczne wykonanie rozmowy: wyciągnięcie określonych i nazwanych potrzeb klienta, dobranie korzyści, przepracowanie obiekcji.

Jeżeli Twoje rozmowy są krótsze- nie zaangażujesz klienta w rozmowę z Tobą i po prostu nie zdążysz sprzedać. Jeżeli dłuższe- możesz iść w bezproduktywne przegadywanie i zarzucić klienta nadmiarem informacji ofertowych, które będzie musiał „przemyśleć”.

Jeżeli wiesz, co chcesz osiągnąć i wiesz, jak efektywnie spędzić z klientem każdą minutę rozmowy, po prostu nie potrzebujesz więcej czasu na sprzedaż. Dlatego też 7 minut na telefoniczną sprzedaż to świetna wiadomość, nawet jeżeli  teraz jeszcze nie idzie Ci tak dobrze, jakbyś chciał.

7 minutowa sprzedaż  oznacza, że Twoje rozmowy są maksymalnie strategiczne i skuteczne.
Dlaczego? 

Po pierwsze dlatego, że przedstawia rozmowę sprzedażową w przejrzysty i bardzo praktyczny sposób. W tym sensie odczarowuje ją jako skomplikowany proces dla wtajemniczonych, wymagający specjalistycznej wiedzy. Rozmowa sprzedażowa to realizacja, krok po kroku, działań, które prowadzą do „tak”.

Po drugie, pozwala Ci szybko zidentyfikować te elementy, które możesz rozwijać i poprawiać. Uczucie, kiedy wiesz, że ci nie idzie, ale nie wiesz, co robisz nie tak, potrafi być bardzo frustrujące. Jako praktyk, który codziennie rozmowa z klientami, na pewno docenisz możliwość łatwego wychwytywania słabych stron Twoich rozmów.

Po trzecie, dostarcza konkretnych technik. Rozmowa sprzedażowa składa się z listy technik sprzedażowych, ułożonych w odpowiedniej kolejności.

Po czwarte, jest oparta o zdroworozsądkową zasadę ” rób to, co działa i rób to dobrze”. Zawsze warto uczyć się nowych umiejętności, jednak nie zmienia to faktu, że aby być skutecznym, wystarczy robić to, co działa. Dzięki temu unikasz wyważania otwartych drzwi.

Po piąte natomiast, stanowi 100% konkretu, ponieważ skrypt rozmowy przy 7 minutowej sprzedaży to realne narzędzie, które możesz stosować od zaraz.

W sprzedaży liczy się przede wszystkim efekt. Dlatego tak potrzebne są narzędzia, które dostarczą Ci wiedzy, co i kiedy należy powiedzieć.

Aktywnie sprzedaję od wielu lat i przeczytałam wiele książek na temat sprzedaży. Jednak w większości z nich znajdowałam doskonałą i cenną wiedzę ogólną, którą w praktyce i tak musiałam później sama dostosować do realiów pracy.  Nie było w nich jednak zapisane, co dokładnie powinnam powiedzieć. To już musiałam opracować sobie sama, ustalić, co chce powiedzieć, kiedy i jak. Kiedy to zrobiłam, zaczęłam szybko piąć się w górę dzięki lepszym wynikom sprzedażowym.

Dlatego to, czego Cię uczę wynika z mojej wieloletniej praktyki sprzedażowej, z setek godzin szkoleń sprzedażowych, jakie prowadziłam oraz wielu rozmów sprzedażowych szkolonych przeze mnie handlowców, jakim przez ostatnie lata uważnie się przysłuchiwałam.

Chcesz podnieść wyniki w telefonicznej sprzedaży? Moje wnioski są następujące: kluczem do sukcesu jest przeanalizowanie Twojej rozmowy minuta po minucie, a następnie wprowadzenie zmian tam, gdzie coś idzie nie tak.

Na początek zacznij od pobrania szablonów skryptów rozmów sprzedażowych, jakie daję Ci w prezencie. Uzupełnij je i testuj, testuj, testuj. A na porządne sprzedażowe ćwiczenie rozmów wybierz się do mnie na szkolenie. Jakie, kiedy i gdzie? Na szkolenie otwarte: Warszawa, które odbędzie się 25 października 2017 to okazja do poznania najbardziej skutecznych metod rozmów sprzedażowych, które działają w praktyce. Po szczegóły, kliknij na http://izakrejcapawski.pl/szkolenie-skuteczne-umawianie-spotkan-handlowych/.

Pozdrawiam serdecznie!
Iza Krejca-Pawski