Jak skutecznie umawiać spotkania? 3 kluczowe zasady

Jak skutecznie umawiać spotkania 3 kluczowe zasady

Umawianie spotkań to zmora dla wielu handlowców, jakich szkolę.  Spotkania i prezentacje to ich żywioł, a konieczność wykonywania telefonów do klientów to niemiły dodatek do pracy.   

Równocześnie, jeżeli handlowiec ma wsparcie w postaci telemarketerów umawiających spotkania, często dochodzi między nimi do spięć i niejasności, kto co robi i kto w tym układzie tak naprawdę sprzedaje.  Szczególnie, gdy jeden i drugi są wynagradzani prowizyjnie za efekty, czyli sprzedaż.

Jeżeli umawianie spotkań z klientami ma ważne znaczenie dla Twoich wyników, warto uporządkować strategię sprzedaży i zdecydować, co i na którym etapie rozmów z klientem powinno się zadziać.

Pokażę Ci 3 sprawdzone strategie umawiania spotkań handlowych, które pozwalają wybrać najskuteczniejszą dla Ciebie i Twojej firmy.  Poniżej pokażę Ci najważniejsze wnioski.

Pierwsza strategia umawiania spotkań
Pierwszą strategią, jaką można stosować przy umawianiu spotkań jest sprzedawanie klientowi samego spotkania, bez wchodzenia w szczegóły odnośnie oferty i cen. To właśnie ten sposób potocznie kojarzy się z „umawianiem spotkań”,  choć sprawdza się tylko w wybranych branżach i ofercie.  Sprzedaż odbywa się całkowicie podczas spotkania.
Sprawdza się tam, gdzie jedziesz „coś pokazać” i dlatego bez spotkania się nie obędzie.
Minusem jest odbywanie spotkań „bez sensu” z klientami, którzy nie zostali wstępnie przebadani pod kątem potrzeb, więc część z nich jest stratą czasu dla handlowca. Często też klienci nie traktują poważnie rozmowy z klientem  i albo w ogóle nie przychodzą, lub informują Cię na miejscu, że nie mają czasu (więcej o zasadach rozmów z osobami decyzyjnymi poczytaj na http://izakrejcapawski.pl/jak-skutecznie-umawiac-spotkania-3-sposoby-jak-dotrzec-do-osoby-decyzyjnej/).

Ebook Umawianie Spotkań Cold Calling Iza Krejca-Pawski

Druga strategia umawiania spotkań
Drugą strategią jest bardziej dogłębne zbadanie potrzeb klienta i dokonanie wstępnej sprzedaży już przez telefon.  Najczęściej spotkania umawia się „zespołowo”. W takiej rozmowie część sprzedaży jest wykonywana przez osobę umawiającą spotkanie, a "druga połowa" podczas spotkania z handlowcem. Wymaga jednak dobrej relacji i współpracy na linii umawiający spotkania-handlowiec, aby unikać wzajemnych pretensji, kto w tym układzie tak naprawdę sprzedaje. Z praktyki wiem, że bywa to trudne.

Trzecia strategia umawiania spotkań
Trzecia strategia to taka, w której sprzedaż w większości odbywa się przez telefon, na końcu zaś wysyła się handlowca z dokumentami do podpisania. Jest ona stosowana najczęściej wtedy, gdy brakuje współpracy pomiędzy osobami umawiającymi spotkania, a handlowcami, a ponieważ ci pierwsi są wynagradzani z prowizji sprzedażowej handlowców, wolą dbać o swoje interesy samodzielnie. Rolą handlowca jest wtedy „dopięcie" formalności  lub, w razie potrzeby, uratowanie sprzedaży, gdy klient zacznie się rozmyślać. W praktyce często handlowcy mają pretensje, że spotkania „nie są sprzedane”.

Aby uniknąć problemów z telefonicznym umawianiem spotkań, warto ustalić jasne zasady współpracy na linii umawiający-handlowiec. To pozwoli na zwiększenie skuteczności pracy i skupienie się na skutecznej sprzedaży, bo przecież po to tak naprawdę umawia się spotkania.

Zapraszam też do wzięcia udziału w naszym flagowym szkoleniu w wersji online! Szkolenie online "UMAWIANIE SPOTKAŃ. COLD CALLING, które odbędzie się 10 lutego 2022 to okazja do poznania najbardziej skutecznych metod rozmów umawiania spotkań, które pozwalają uczestnikom umawiać 8 spotkań z 11 telefonów! Po szczegóły, kliknij tu: https://sklep.izakrejcapawski.pl/produkt/szkolenie-online-umawianie-spotkan-cold-calling-i-skuteczna-sprzedaz/

ZGŁOŚ SIEBIE I  TWÓJ ZESPÓŁ NA SZKOLENIE ONLINE 10 - 11 luty 2022 r.

Umawianie Spotkań Cold Calling i Skuteczna Sprzedaż

Kluczowe szkolenie dla każdej osoby, która dzwoni, umawia spotkania i prowadzi rozmowy sprzedażowe z klientami.

Szkolenia  z Izą Krejca-Pawski

Izabela Krejca-Pawski Trenerka biznesu, autorka książek i ebookówIza Krejca Pawski, ceniona trenerka sprzedaży, autorka książek i ebooków, licencjonowany konsultant Odporności Psychicznej (Mental Toughness MTQ48) i Zintegrowanego Modelu Przywództwa (ILM72).

Iza jest trenerem sprzedaży, który uczy jak wejść POZIOM WYŻEJ oraz autorką znakomitej książki “Sprzedaż. Tylko sprawdzone techniki”, książki ”Elastyczne Zarządzanie czasem”, ebooków "Umawianie Spotkań. Cold Calling", “Skuteczna Sprzedaż. Poziom Wyżej” i Planera Sprzedażowego 2022.

900 osób rocznie rozwija u Izy  na szkoleniach umiejętności sprzedaży, umawiania spotkań, zarządzania czasem i zespołem oraz obsługi klienta. Jest trenerką umiejętności biznesowych, praktykiem biznesu z kilkunastoletnim doświadczeniem w sprzedaży, negocjacjach i obsłudze klienta, którym uwielbia się dzielić. Jej artykuły i wypowiedzi eksperckie publikowane były w czołowych magazynach i portalach branżowych.

Książki, ebooki i planery autorstwa Izy Krejca-Pawski

Zaufali nam klienci IKP Szkolenia (1)

Skomentuj post