#57 Jaka strategia sprzyja negocjacji ceny w sprzedaży?

Pomysl_09(1)

Wczoraj prowadziłam kolejny trening negocjacyjny, w czasie którego uczestnicy poszukiwali odpowiedzi na pytanie: jak skutecznie negocjować w biznesie,aby osiągać założone cele?  W naturalny sposób dyskusja potoczyła się w kierunku negocjacji cenowych i strategii obrony ceny. Często podczas szkoleń uczestnicy ujawniają coś, co można by nazwać „paradoksem ceny”. Mam na myśli sytuację, kiedy handlowiec narzeka na…

Czytaj dalej …

Jak skutecznie przykuwać uwagę i angażować klientów w rozmowę? Refleksje po szkoleniu.

Jak skutecznie przykuwać uwagę

Jak rozpoczynać rozmowę, aby klient chciał Cię słuchać? Rozmowy telefoniczne różnią się od spotkań z klientami kilkoma czynnikami, jednak z punktu widzenia skuteczności, kluczowe jest przykuwanie uwagi i zaangażowanie klienta, zanim odłoży słuchawkę.  Niezależnie od sposobu prowadzenia rozmowy na dalszym jej etapie, trudno wzbudzić zaufanie, badać potrzeby czy prezentować rozwiązania dopasowane do potrzeb klienta, skoro…

Czytaj dalej …

#55 Techniki obrony ceny i negocjacje cenowe

Pomysl_07(1)

Kiedy rozmawiam z uczestnikami szkoleń z zakresu negocjacji lub sprzedaży, który obszar sprawia im trudność, bardzo często pojawia się temat obrony ceny. Co zrobić, kiedy klienta interesuje tylko i wyłącznie cena, lub też cena jest kluczowym elementem negocjacji umowy? Na kwestię obrony ceny składa się oczywiście wiele czynników, w tym rodzaj sprzedawanej usługi lub produktu,…

Czytaj dalej …

#54 Recenzja książki: 52 sposoby na skuteczną sprzedaż według Hala Beckera

salesbook_cover_cmyk.indd

Handlowcy i szefowie sprzedaży wciąż poszukują nowych sposobów na zwiększanie wyników i nowych odpowiedzi na podstawowe pytania: Jak sprzedawać skutecznie? Jak zwiększyć wyniki? Dlaczego nie mogę sprzedać i jak mam pokonać obiekcje klientów? Jak budować relacje z klientami, aby kończyły się sprzedażą? Na rynku dostępnych jest duża liczba różnorodnych książek i poradników, jednak nie wszystkie…

Czytaj dalej …

#52 Dyskretny urok blefu w negocjacjach handlowych.

Grudzień i styczeń minęły mi pracowicie na salach szkoleniowych, więc miałam też wiele okazji do prowadzenia negocjacji związanych z zakupami odnośnie ich organizacji. Jest to dla mnie zawsze ciekawe doświadczenie przechodzić „na drugą stronę  mocy”, ponieważ zdecydowanie częściej jestem po stronie sprzedającego. Najczęściej wszystkie negocjacje przebiegają w ten sposób:  – Klient mówi, że ma ograniczony…

Czytaj dalej …

#51 Jak wybrać kalendarz, czyli tricki time management.

Pomysl_04(1)

Koniec listopada to czas, kiedy jesteśmy jeszcze w 2013r., ale plany na 2014r. pojawiają się raz po raz. Spotkania, wyjazdy itp. Pewnie dlatego sklepowe półki uginają się od kalendarzy, a część jest już nawet na przecenie. Mimo, że jestem fanką chmur, sieci i wszystkiego, co mobilne, planuję zawsze na papierze, tradycyjnie.Dlatego też ostatnio nabyłam nowego…

Czytaj dalej …

#50 Negocjacyjna siła handlowca – refleksje po szkoleniu

W środę, 13 listopada, prowadziłam intensywne warsztaty dotyczące wywierania wpływu w negocjacjach, gdzie w czasie intensywnych warsztatów uczestnicy zmierzyli się z problemem siły negocjatora . Kwestia siły w negocjacjach, a szczególnie w negocjacjach handlowych, budzi wiele emocji i prowokuje do gorących dyskusji. Kiedy pytam handlowców, kto ma większą siłę w negocjacjach, oni czy też kupujący,…

Czytaj dalej …

#49 Reklamacje w 8 krokach, czyli jak profesjonalnie przyjmować zastrzeżenia klientów?

ikpreklamacje

Wczoraj na krakowskim Kazimierzu prowadziłam szkolenie z zakresu reklamacji, gdzie razem z 20 uczestnikami zmierzyliśmy się  z zagadnieniami dotyczącymi profesjonalnego przyjmowania krytycznych uwag. W czasie szkolenia  Reklamacje w 8 krokach, czyli jak profesjonalnie przyjmować zastrzeżenia klientów? pracowaliśmy i dyskutowaliśmy między innymi nad tym, czy: Czy reklamacja jest atakiem, czy prezentem? Jakie są rodzaje uwag zgłaszanych…

Czytaj dalej …

#48 Złota zasada negocjacji, dzięki której poradzisz sobie w każdej sytuacji.

Kiedy myślę o procesie negocjacji, zawsze przychodzi mi do głowy cytat,  mówiący że ” w negocjacjach nie dostajesz tego, na co zasługujesz, a jedynie to, co wynegocjujesz” ( Cehster Karass). Tylko co zrobić w sytuacji, kiedy nie jesteśmy przygotowani do prowadzenia negocjacji?  w jaki sposób możemy się obronić i wynegocjować korzystne dla nas warunki? Piszę o…

Czytaj dalej …

#47 Tajemnica ludzi sukcesu, czyli dlaczego inni osiągają więcej niż Ty?

Pomysl1_4

Zbliża się nieuchronny koniec wakacji, a wraz z nim nadejście czterech najgorętszych miesięcy w roku. We wrześniu rozpoczynają się ostatnie cztery miesiące 2013r., co oznacza, że jeżeli nie jesteś zadowolony z wyników jakie osiągnąłeś, lub też miejsca, w którym jesteś, czas wziąć się za nadrabianie zaległości. Motywacja i samodyscyplina to podstawa sukcesu, jednak  jest to…

Czytaj dalej …

Page 4 of 8