14-sto Dniowe Wyzwanie Sprzedażowe
Jeszcze przed Tobą:
[op_liveeditor_element data-style=””][text_block style=”undefined” align=”left”]Twój największy sukces!
Wielki finał Wyzwania:
nagroda dla WYTRWAŁYCH ![/text_block][/op_liveeditor_element]
[op_liveeditor_elements][/op_liveeditor_elements]
Dziś mam dla Ciebie doskonałe ćwiczenie sprzedażowe, którego wykonanie uwolni mnóstwo sprzedażowej energii.
Nazywam je Wielkim Zamykaniem Sprzedaży i jest to jedno z moich ulubionych ćwiczeń!
Pierwszego dnia Wyzwania wyznaczyłeś cel i działasz aktywnie każdego dnia sprzedaży. Czasem jednak rozmowy z klientami tracą rozpęd. Klient zaczyna się zastanawiać, zasłaniać nieobecnym szefem, brakiem czasu.
Aktywnie pracujesz z obiekcjami, czasem jednak i to nie wystarcza, ponieważ klient wciąż mówi to samo, że chciałby, ale nie ma czasu. I wtedy właśnie nadchodzi czas na zamknięcie sprzedaży!
Opowiem Ci historię.
Będąc szefem sprzedaży w jednej z firm otrzymałam zadanie zakupu bazy danych klientów dla naszego działu. Sprawa była pilna, polecenie prezesa. Zaczęłam działać, rozmawiałam z czterema firmami, porównywałam stawki, ofertę, jakość danych. Zebrałam szczegółowe zestawienie i przedstawiłam je mojemu dyrektorowi. Mieliśmy budżet, chcieliśmy kupić bazę, była nam potrzebna. Przez tydzień rozmawialiśmy tylko o tym. Już prawie podjęliśmy decyzję, u kogo kupujemy bazę. I wtedy w kolejnym tygodniu prezes zmienił nam priorytet, wskoczyło nowe zadanie związane z ważnym projektem. Podjęliśmy decyzję o zakupie bazy, tylko nie podjęliśmy działania. Dwa miesiące później, gdy pojawiło się „okienko czasowe”, zadzwoniła inna firma
i kupiliśmy bazę w ciągu tygodnia. Wiedzieliśmy już wszystko i wystarczyło podjąć działanie. Krótka piłka.
Dlaczego opowiadam ci tą historię?
Ponieważ pokazuje ona sedno zamykania sprzedaży. To, że klient podjął decyzję, nie jest równoznaczne z podjęciem przez niego działania, czyli złożenia zamówienia. To dwa osobne stany. Dlatego, jeśli masz na swojej liście takich „wiszących” klientów, którzy powiedzieli, że są zdecydowani, ale równocześnie odsuwają w czasie działanie, stwórz dla nich specjalną listę „wielkiego zamykania sprzedaży”.
Wielkie Zamykanie Sprzedaży to takie wielkie porządki, podczas których wyrzucasz wszystkie stare rzeczy. Na pewno część klientów powie ci „nie” i bardzo dobrze. Będziesz miał święty spokój i jasność, że musisz znaleźć innych klientów. Najważniejsze, że będziesz miał czystą i klarowną sytuację.
Zaczynamy!
[/text_block]
- Przejrzyj Twoje ostatnie kontakty w klientami i wypisz listę tych, którzy z różnych powodów ociągają się z podjęciem decyzji lub przejściem do działania.
- Skontaktuj się z każdym z nich mówiąc, że prosisz o ostateczną decyzję tak/nie do jutra do końca dnia lub jeśli wolisz, do końca tego tygodnia, a każda odpowiedź klienta jest w porządku.
- Jeśli usłyszysz „nie”, po prostu zakończ temat i rusz do przodu.
Po „wielkim zamykaniu sprzedaży” zawsze czuję ulgę i przypływ nowej energii sprzedażowej!
Iza Krejca-Pawski[/text_block]
Pytanie dla WYTRWAŁYCH:
Ilu masz klientów na „Wielkie Zamykanie Sprzedaży”?
” Wolę pisać jako gość „.[/text_block]