Masz pytania? Zadzwoń 606445765 lub napisz biuro@ikpszkolenia.pl

Dwunasty dzień Wyzwania sprzedażowego

14-sto Dniowe Wyzwanie Sprzedażowe

[custom_html]




[/custom_html]

[text_block style=”style_1.png” align=”left” font_size=”17″]Wielkimi krokami zbliża się 14 dzień wyzwania, a to oznacza tylko jedno: czas na wielkie zamykanie sprzedaży!

Dziś mam dla Ciebie doskonałe ćwiczenie sprzedażowe, którego wykonanie uwolni mnóstwo sprzedażowej energii.
Nazywam je Wielkim Zamykaniem Sprzedaży i jest to jedno z moich ulubionych ćwiczeń!

Pierwszego dnia Wyzwania wyznaczyłeś cel i działasz aktywnie każdego dnia sprzedaży. Czasem jednak rozmowy z klientami tracą rozpęd. Klient zaczyna się zastanawiać, zasłaniać nieobecnym szefem, brakiem czasu.
Aktywnie pracujesz z obiekcjami, czasem jednak i to nie wystarcza, ponieważ klient wciąż mówi to samo, że chciałby, ale nie ma czasu. I wtedy właśnie nadchodzi czas na zamknięcie sprzedaży!

Opowiem Ci historię.
Będąc szefem sprzedaży w jednej z firm otrzymałam zadanie zakupu bazy danych klientów dla naszego działu. Sprawa była pilna, polecenie prezesa. Zaczęłam działać, rozmawiałam z czterema firmami, porównywałam stawki, ofertę, jakość danych. Zebrałam szczegółowe zestawienie i przedstawiłam je mojemu dyrektorowi. Mieliśmy budżet, chcieliśmy kupić bazę, była nam potrzebna. Przez tydzień rozmawialiśmy tylko o tym. Już prawie podjęliśmy decyzję, u kogo kupujemy bazę. I wtedy w kolejnym tygodniu prezes zmienił nam priorytet, wskoczyło nowe zadanie związane z ważnym projektem. Podjęliśmy decyzję o zakupie bazy, tylko nie podjęliśmy działania. Dwa miesiące później, gdy pojawiło się „okienko czasowe”, zadzwoniła inna firma
i kupiliśmy bazę w ciągu tygodnia.  Wiedzieliśmy już wszystko i wystarczyło podjąć działanie. Krótka piłka.

Dlaczego opowiadam ci tą historię?
Ponieważ pokazuje ona sedno zamykania sprzedaży. To, że klient podjął decyzję, nie jest równoznaczne z podjęciem przez niego działania, czyli złożenia zamówienia. To dwa osobne stany. Dlatego, jeśli masz na swojej liście takich „wiszących” klientów, którzy powiedzieli, że są zdecydowani, ale równocześnie odsuwają w czasie działanie, stwórz dla nich specjalną listę „wielkiego zamykania sprzedaży”.

Wielkie Zamykanie Sprzedaży to takie wielkie porządki, podczas których wyrzucasz wszystkie stare rzeczy. Na pewno część klientów powie ci „nie” i bardzo dobrze. Będziesz miał święty spokój i jasność, że musisz znaleźć innych klientów. Najważniejsze, że będziesz miał czystą i klarowną sytuację.

Zaczynamy!

[/text_block]

Zadanie dla Ciebie na dziś:

[text_block style=”style_1.png” align=”left” font_size=”17″]

  1. Przejrzyj Twoje ostatnie kontakty w klientami i wypisz listę tych, którzy z różnych powodów ociągają się z podjęciem decyzji lub przejściem do działania.
  2. Skontaktuj się z każdym z nich mówiąc, że prosisz o ostateczną decyzję tak/nie do jutra do końca dnia lub jeśli wolisz, do końca tego tygodnia, a każda odpowiedź klienta jest w porządku.
  3. Jeśli usłyszysz „nie”, po prostu zakończ temat i rusz do przodu.

Po „wielkim zamykaniu sprzedaży” zawsze czuję ulgę i przypływ nowej energii sprzedażowej!

Iza Krejca-Pawski[/text_block]

Pytanie dla WYTRWAŁYCH:

Ilu masz klientów na „Wielkie Zamykanie Sprzedaży”?

[text_block style=”style_1.png” align=”left” font_size=”17″]Aby skorzystać z komentowania jako „gość”  kliknij  w pole ” Join the discussion…”, kliknij pole ” Name ” i zaznacz
” Wolę pisać jako gość „.[/text_block]