
AKTUALNOŚCI IKP SZKOLENIA
SZKOLENIE EFEKTYWNE PRZYWÓDZTWO I ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM
Trudne Sytuacje w Zarządzaniu Zespołem
W lutym realizowaliśmy szkolenie Efektywne Przywództwo i Zarządzanie Zespołem. Trudne sytuacje w zarządzaniu dla doświadczonej kadry managerskiej, która potrzebowała wsparcia w mierzeniu się z wyzwaniami w swoich zespołach. Warsztaty dla kierowników prowadziła nasza ekspertka i trenerka Izabela Krejca-Pawski.
Jak prowadzić trudne rozmowy z pracownikami i zespołem?
Emocje, konflikty oczekiwań, interesów i potrzeb na linii firma-manager-zespół są wyzwaniem, z którymi z różną częstotliwością mierzymy się jako liderzy.
Szczególnie, gdy mamy do przekazania „złe wiadomości”.
Wtedy, choć prawidłowo zastosujemy zasady konstruktywnej komunikacji, rozmowa wcale nie musi pójść „poprawnie”. Bo jesteśmy ludźmi, mamy emocje, oczekiwania i mamy swoje „racje”. Często problemem jest także konflikt oczekiwań, czy możliwości firmy nie są takie, jak pracownicy by chcieli, co może dotyczyć nie tylko tematów podwyżek, premii, czy awansów, ale także spraw takich jak praca zdalna, ruchome godziny pracy, czy „kto z kim siedzi w pokoju”, czy „kto kogo lubi, a kogo nie lubi”. Liderzy muszą potrafić skutecznie reagować w każdej sytuacji, w tej „błahej” z pozoru także.
Najczęstsze wyzwania w zarządzaniu zespołem, które przepracowaliśmy:
➡Jak radzić sobie z postawą obronną, narzekaniem i krytykowaniem w zespole?
➡Jak przekazywać negatywne decyzje (zmiana zakresu obowiązków, awans), gdy według pracownika decyzja powinna być pozytywna, a według managera – nie?
➡Jak radzić sobie z emocjonalnymi reakcjami pracowników, którzy uważają, że „wszystko robią dobrze i nic nie muszą zmieniać”?
➡Jak odmówić podwyżki dobremu pracownikowi, gdy chociaż naprawdę chcesz ją przyznać, to realnie nie masz na nią budżetu?
➡Jak radzić sobie z różnymi poziomami wrażliwości i otwartości w zespole?
➡Jak postępować z osobami, które odstają poziomem zaangażowania, czy standardów pracy od reszty zespołu, a rozmowy nie pomogły?
Celem szkolenia z zarządzania zespołem było wsparcie kierowników w łatwiejszym radzeniu sobie z wyzwaniami jakie niesie ze sobą zarządzanie różnorodnym zespołem i rozmowy z pracownikami, którzy nie chcą pogodzić się z negatywną lub odmowną decyzją. W sytuacjach dotyczących konfliktów z pracownikami, emocje i nerwy są częste, szczególnie, gdy oczekiwania w zespole są inne, niż możliwości firmy lub lidera. Zdarzają się także negatywne reakcje, na które także należy potrafić zareagować w odpowiedni sposób.
Kluczowe pytania, na jakie uczestnicy otrzymali odpowiedź:
Podczas intensywnych i pełnych dyskusji warsztatów rozmów z pracownikami uczestnicy nauczyli się przekazywania konstruktywnej informacji zwrotnej oraz przekazywania krytyki, która skupia się na poprawie pracy. Ważnym obszarem było także radzenie sobie z demotywacją, czyli narzekaniem na zmiany („”dlaczego ja?”), krytykowaniem nowych pomysłów („to jest bezsensu!”), czy oporem przed „nowościami” („po co coś zmieniać?”).
Szkolenie pokazało także, w jaki sposób skutecznie wzmacniać zaangażowanie i współpracę stosując narzędzia motywacji pozafinansowej z obszaru przywództwa. Forma szkolenia bardzo spodobała się uczestnikom, którzy bardzo aktywnie wykonywali wszystkie ćwiczenia (zobacz także szkolenia z przekazywania feedbacku tutaj)
Program szkolenia Efektywne Przywództwo Trudne sytuacje w zarządzaniu zespołem obejmował między innymi:
➡ 3 fundamenty skuteczności liderów, które decydują o ostatecznym sukcesie pracy z zespołem.
➡ Motywowanie i delegowanie pracy do zespołu i poszczególnych pracowników.
➡ Konflikty osobowościowe i niepotrzebne emocje, czyli co każdy kierownik musi umieć oddzielać?.
➡ Jak komunikować krytykę i wymagania, aby nie być odbieranym jako „trudny szef”?
➡ Konstruktywna informacja zwrotna, czyli jak wyrażać krytykę?
➡ Asertywne komunikaty, które każdy kierownik powinien znać. Praca na przykładach.
Wskazówka:
Szkolenie Efektywne Przywództwo stanowiło solidny warsztat zarządzania zespołem w firmie. Jesteśmy niezwykle dumni, że mogliśmy wesprzeć managerów w budowaniu zaangażowanych zespołów o jasnych zasadach współpracy (więcej aktualności i opisów szkoleń zobaczysz tutaj).
Zarządzanie zespołem niesie wiele wyzwań, a rozmowy z pracownikami bywają nerwowe.
Pracując na szkoleniach z prawie 1000 managerów na przestrzeni ostatnich lat, dzielę się z uczestnikami sprawdzonymi narzędziami, łącząc je z solidną dawką psychologicznej wiedzy. Na koniec warsztatu powstają konkretne rozwiązania, które od razu wdrażamy w zespołach.
Dlatego jeśli w Twojej pracy lidera i managera też zdarzają Ci się trudne sytuacje i trudne rozmowy, ten warsztat dostarczy Ci konkretnych narzędzi i poukłada te tematy w zupełnie nowy sposób.
Program szkolenia znajdziesz tutaj: https://izakrejcapawski.pl/szkolenia-zamkniete-sprzedaz-umawianie-spotkan-i-obsluga-klienta/szkolenie-efektywny-kierownik-i-skuteczne-zarzadzanie-zespolem/
Do zobaczenia na szkoleniu!
Iza Krejca-Pawski

„Byłem już na wielu szkoleniach, ale to w końcu dało mi konkretne odpowiedzi”.
Ocena tego szkolenia:
5,92/6
“Szkolenie prowadzone z dużym zaangażowaniem, przekazanie bardzo pomocnych treści”.
“Duży zakres informacji, ciekawie i bardzo jasno przekazany”.
“Lepiej, niż sobie wyobrażałam”.
“Praktyczne szkolenie, bardzo dobrze prowadzone”.
“Bardzo przydatna wiedza, która została mi przekazana”.
‘Bardzo dobrze, nowe rozwiązania, nowe pomysły”.
OPINIE UCZESTNIKÓW SZKOLENIA:
„Dużo przydatnych zasad w pracy kierownika. Zdecydowanie wykorzystam je w pracy zespołowej!”
„Bardzo wiele spraw mi to szkolenie wyjaśniło. Dzięki :)”
“Szkolenie prowadzone w sposób ciekawy, dzięki możliwości aktywnego uczestniczenia i poruszenia naszych problemów”.
“Przydatne treści, podane w bardzo przyswajany sposób. Dużo ćwiczeń oraz ćwiczenia na przyszłość”. “Szkolenie przeprowadzone w bardzo przystępnej formie”.
“Inspirujące do dalszych przemyśleń”.
“Ciekawe szkolenie, liczę, że uda mi się wprowadzić rozwiązania od codziennej pracy”. “Szkolenie ciekawe, ze względu na bardzo dużo praktycznych zadań”.
“Podczas szkolenia poruszono kwestie, które będą pomocne w dalszej pracy”.
“Dużo konkretów, przykładów. Praca w grupie, moderowane, naturalne, bez presji”.
“Omówienie konkretnych przykładów było bardzo pomocne i ułatwi przygotowanie do rozmów z pracownikami”.
Zobacz programy szkoleń
Efektywne Przywództwo i trudne sytuacje w zespole
Feedbacki i Trudne rozmowy managerskie
Efektywna komunikacja i współpraca w zespole
Delegowanie i Zarządzanie Czasem dla managerów
Masz pytania? 606 44 57 55
biuro@ikpszkolenia.pl

Szkolenie prowadzi trenerka Iza Krejca-Pawski
Iza Krejca-Pawski to ceniona ekspertka i trenerka biznesu, licencjonowana Konsultantka Zintegrowanego Modelu Przywództwa (ILM72).
Pracując na szkoleniach z prawie 1000 managerów na przestrzeni ostatnich lat, wspiera w obszarze przywództwa i efektywnej współpracy w zespole. Jej podejście łączy praktyczne rozwiązania z konkretnymi przykładami, co sprawia, że uczestnicy mogą natychmiast zastosować zdobytą wiedzę w swojej codziennej pracy. Iza inspiruje do działania, przekazując najlepsze praktyki managerskie, które wspierają liderów i ich zespoły.
Certyfikowany trener, ekspert i praktyk biznesu, szkolący liderów, zespoły sprzedaży i obsługi klienta. Konsultantka Odporności Psychicznej (MTQ). Szefowa firmy szkoleniowej IKP Szkolenia. Jako trener biznesu od 13 lat zwiększa wyniki i poprawia jakość pracy szkolonych osób. Jest też autorką książek, kursów online i ponad 50 merytorycznych artykułów oraz wypowiedzi eksperckich publikowanych w:

Zapytaj o szkolenie
Rozwijaj swoje umiejętności w zarządzaniu zespołem
z naszymi praktycznymi szkoleniami!
Organizacja szkoleń:
Michał Pawski
Kierownik projektów szkoleniowych
e-mail: biuro@ikpszkolenia.pl
kom. 606 44 57 65
ZAMÓW SZKOLENIE DLA TWOJEGO ZESPOŁU !
Zapisz temat, ilość osób, miejsce, termin, a my przygotujemy ofertę szkolenia.
Jesteśmy też dostępni pod telefonem
606 44 57 65 lub emailem biuro@ikpszkolenia.pl