
AKTUALNOŚCI IKP SZKOLENIA
SZKOLENIE SKUTECZNA SPRZEDAŻ
Jak pozyskiwać klientów na konkurencyjnym cenowym rynku?
We wrześniu realizowaliśmy szkolenie Skuteczna Sprzedaż dla zespołu sprzedaży producenta z branży budowlanej. Zespół mierzył się z wyzwaniem pozyskiwania klientów, którzy mają już innych, tańszych dostawców, a więc mają obiekcje: „są zadowoleni”, „wszystko mają”, „nic nie będą zmieniać”. Warsztaty dla doświadczonego zespołu sprzedaży prowadziła nasza ekspertka i trenerka Izabela Krejca-Pawski.
Jak pozyskiwać klientów na nasyconym, konkurencyjnym cenowo rynku?
W wielu branżach, jak branża budowlana, rynek dynamicznie się zmienia i panuje wysoka konkurencja. Większość klientów ma już innego dostawcę, często od lat, ze zbudowanymi relacjami. Dodatkowo silna presja cenowa utrudnia działanie, gdy oferta należy do średniej półki cenowej, a firma chce konkurować jakością, a nie najniższą ceną. Pozyskiwanie nowych klientów w takich warunkach wymaga rozumienia sposobów rozmów z klientami konkurencji i umiejętności obrony wyższej ceny i konkurowania wartością, a nie ceną.
Aby skutecznie pozyskać klienta, konieczne jest umiejętne radzenie sobie z obiekcjami „już wszystko mamy”, „jesteśmy zadowoleni”, „nic nie będziemy zmieniać”, oraz „konkrecja ma taniej”, a „klienci nie mają pieniędzy”.
Tradycyjne i powszechnie stosowane „porównanie oferty”, czy „korzyści ze współpracy” są zdecydowanie zbyt słabe, by zmotywować klienta mającego relacje z innym tańszym dostawcą.
Sprzedaż wymaga to znaczącego „podkręcenia” sposobu prowadzenia rozmów i wejścia przez zespół handlowy w sprzedaży i rozmowach Poziom Wyżej.
Właśnie nad tym pracujemy podczas naszego flagowego szkolenia „Skuteczna Sprzedaż”, które realizowaliśmy już ponad 170 razy dla zespołów sprzedaży. Tak było i tym razem.
Przed szkoleniem zespół handlowy mierzył się z wyzwaniami takimi, jak:
➡ Brak atrakcyjnych warunków cenowych, aby klient chciał zmienić dostawcę.
➡ Marketing konkurencji, działania promocyjne konkurencji.
➡ Podstawowa sprawa to zainteresowanie naszymi produktami i przekonanie dlaczego akurat mając już inne produkty ma zwrócić uwagę na moją ofertę.
➡ Klient który zamawiał paletami teraz zamawia na sztuki, minimum logistyczne.
➡ Obiekcja ceny.
➡ Obiekcja mam już podobne lub równoważne produkty, firmy konkurencyjne.
➡Obiekcja co zaoferujesz innego czego nie mam i nie dają inni.
➡ Dlaczego ty i twoje produkty – co mam innego niż wszyscy inni.
➡ Klienci w tych trudniejszych czasach pytają najczęściej o cenę, interesuje ich niższa cena , co często proponuje konkurencja.
➡ Większość firm z konkurencji proponują poza atrakcyjniejszą ceną również atrakcyjne gadżety, wycieczki, itp. My- nie.
➡ W jaki sposób możemy się wyróżnić ? Dobre pierwsze wrażenie.
➡ Czy wchodzimy z tzw. BUTA. (wady może zalety).
Najczęstsze wyzwania w pozyskiwaniu klientów i sprzedaży:
Podczas szkolenia uczestnicy poznali sposoby budowania przewagi i pozyskiwania klientów, gdy nie jesteśmy najtańsi. Wypracowaliśmy także nowy sposób rozmowy sprzedażowej, stworzyliśmy min. mocne zdania “za milion”© o firmie i ofercie, które od razu pokazują „dlaczego my”.
Nauczyłam zespół bycia w oczach klienta ekspertami, którzy najlepiej na rynku rozumieją jego potrzeby – od pierwszych minut spotkania. Następnie wypracowaliśmy taki sposób prowadzenia rozmowy, aby wyróżniać się na tle konkurencji pokazując, dlaczego wybór oferty to konieczność, a nie opcja na przyszłość.
Przepracowaliśmy też wszystkie najczęstsze obiekcje tak, aby każdy w zespole wiedział, jak spokojnie i z klasą reagować, gdy usłyszy “My już mamy firmę, nic nie będziemy zmieniać”. Zupełnie też zmieniliśmy sposób prezentacji i obrony wyższej ceny oferty.
To wszystko sprawiło, że Zespół wyszedł ze szkolenia z głową pełną pomysłów oraz listą nowych i twórczych sposobów prowadzenia rozmów, które od razu zaczęli wdrażać podczas rozmów sprzedażowych, wizyt handlowych i spotkań z hurtowniami.
Jestem trenerem, który uczy Zespoły jak wejść w sprzedaży POZIOM WYŻEJ i budować przewagę na nasyconych, trudnych rynkach. Dlatego stworzyłam Empatyczną Sprzedaż Ekspercką, model, który pozwala handlowcom wyróżnić się na tle konkurencji i sprzedawać bez bicia się na ceny z konkurencją.
Forma szkolenia to konkretny, pełen wypracowywania pomysłów na rozmowę warsztat, łączony z treningiem rozmów (więcej o naszych szkoleniach przeczytasz tutaj).
Program szkolenia Skuteczna Sprzedaż obejmował m. in.
➡ Jak skutecznie konkurować mając ceny wyższe, niż inne popularne firmy?
➡ Jak wyróżnić się na tle konkurencji i przekonać klienta do zmiany dostawcy.
➡ Jak rozmawiać z klientami mającymi innego, tańszego dostawcę?
➡ Jak mówić o cenach, aby unikać ich obniżania?
➡Jak skutecznie finalizować sprzedaż, aby unikać odwlekania decyzji?
➡ Jak zacząć wizytę handlową „mocnym zdaniem” za milion i przykuć uwagę klienta?
➡ Technik reagowania na najczęstsze obiekcje cenowe klientów na różne sposoby.
➡ Jak wykorzystać przewagi firmy podczas prezentacji oferty i finalizacji sprzedaży.
Wskazówka:
Szkolenie Skuteczna Sprzedaż stanowiło okazję do wypracowania mocnej, biznesowej rozmowy, która zwiększa sukces na nasyconym rynku. Jesteśmy niezwykle dumni, że mogliśmy wesprzeć naszego klienta i zespół w ich pracy (Więcej aktualności i opisów szkoleń zobaczysz tutaj)
Nasze FLAGOWE SZKOLENIE, które realizowaliśmy już ponad 170 razy, pomogło już wielu producentom i ich zespołom w pozyskiwaniu klientów i prowadzeniu skutecznych wizyt handlowych. Sprawia, że na tle konkurencji stajecie się w oczach klienta firmą, która najlepiej na rynku rozumie ich potrzeby – już od pierwszej rozmowy, czy spotkania. Tego świeżego sposobu rozmowy uczę głównie doświadczone zespoły, które już robią wyniki, ale chcą skuteczniej radzić sobie z pozyskiwaniem klientów konkurencji.
Działacie na konkurencyjnym, trudnym rynku? To szkolenie dla Was.
Program szkolenia znajdziesz tutaj.
Do zobaczenia na szkoleniu!
Iza Krejca-Pawski

„Dziękujemy za szkolenie, pokazanie nam, że można inaczej, a co najważniejsze skutecznie rozmawiać z Klientami”
Ocena tego szkolenia:
5,8/6
OPINIE UCZESTNIKÓW SZKOLENIA:
„Podniosło moją motywację do dalszej pracy w pozyskiwaniu nowych klientów”. „Wprowadziłem nowe produkty zgodnie z potrzebami klientów”.
“Bardzo przydatne. Dowiedziałem się wielu nowych rzeczy, które chętnie zastosuję”.
„Ciekawe i profesjonalne”.
„Dobrze sprawdzają się zdania za milion, a na budowach – rozmowa z pozycji Eksperta”.
„Bardzo wartościowe mimo tak krótkiego czasu”.
„Szkolenie ciekawe, miła atmosfera, dużo nowych informacji”.
„Szkolenie prowadzone przez odpowiednią osobę. Nie nudne, optymistyczne”.
„Było odpowiednie do aktualnych wyzwań rynkowych”.
„Konkretne, rzeczowe, spełniło oczekiwania”.
„Bardzo ciekawe szkolenie, super prezentacja, super dotarcie do słuchacza”.
„Bardzo praktyczne na przyszłość”.
Zobacz programy szkoleń
Umawianie Spotkań. Cold Calling
Skuteczne Spotkania i Follow-Up
Telefoniczna Sprzedaż
Skuteczna Sprzedaż od A do Z
Masz pytania? 606 44 57 55
biuro@ikpszkolenia.pl
Szkolenie prowadzi trenerka Iza Krejca-Pawski
Iza Krejca-Pawski to ceniona ekspertka szkoląca zespoły sprzedaży i ich managerów.
Przeprowadziła ponad 170 szkoleń sprzedażowych, które cieszą się doskonałymi opiniami uczestników. Autorka cenionej książki „Sprzedaż. Tylko sprawdzone techniki”.
Sprzedawaj przez telefon oferty B2B, nawet za 30.000- 50.000 zł i więcej, dzięki świetnej strategii rozmów. Naucz się, jak prowadzić spotkania sprzedażowe, by kończyć je z sukcesem, bez robienia 100 follow-upów. Finalizuj sprzedaż pomimo obiekcji klientów i zarządzaj swoim czasem, aby zwiększyć swoją produktywność.
Certyfikowany trener, ekspert i praktyk biznesu, szkolący liderów, zespoły sprzedaży i obsługi klienta. Licencjonowany Konsultant Zintegrowanego Modelu Przywództwa (ILM72) oraz Odporności Psychicznej (MTQ). Szefowa firmy szkoleniowej IKP Szkolenia. Jako trener biznesu od 13 lat zwiększa wyniki i poprawia jakość pracy szkolonych osób. Jest też autorką książek, kursów online i ponad 50 merytorycznych artykułów oraz wypowiedzi eksperckich publikowanych w:

Zapytaj o szkolenie
Rozwijaj umiejętności sprzedażowe
z naszymi praktycznymi szkoleniami!
Organizacja szkoleń:
Michał Pawski
Kierownik projektów szkoleniowych
e-mail: biuro@ikpszkolenia.pl
kom. 606 44 57 65
ZAMÓW SZKOLENIE DLA TWOJEGO ZESPOŁU !
Zapisz temat, ilość osób, miejsce, termin, a my przygotujemy ofertę szkolenia.
Jesteśmy też dostępni pod telefonem
606 44 57 65 lub emailem biuro@ikpszkolenia.pl