Relacje i skuteczność to tematy, które ciągle się pojawiają, gdy mowa o podnoszeniu sprzedaży. Miałam ogromną przyjemność udzielić wywiadu jednej z redaktorek serwisu Bankier.pl właśnie na ten temat. Opowiadam w nim nie tylko o 3 błędach w budowaniu relacji, ale także wskazuję, jakich umiejętności wymaga bycie skutecznym sprzedażowo.
Każda osoba zajmująca się sprzedażą czy biznesem powie, że kluczem do sukcesu są relacje, jakie budujemy z klientami. Tymczasem obserwuję wiele błędów związanych z ich budowaniem, które obniżają skuteczność działania. Czy relacje faktycznie są kluczem do sprzedaży? Moja odpowiedź być może Cię zaskoczy.
Sprzedaż jest siłą napędową firm, natomiast klienci są sercem biznesu – to motto, któremu jestem wierna.
Warto w sprzedaży skupiać się na potrzebach klienta, pamiętać o tym, że sprzedaż powinna służyć rozwiązywaniu jego problemów. Często na moich szkoleniach wykonujemy takie ćwiczenie, które nazywa się „Dzień z życia klienta” podczas którego zastanawiamy się nad tym, jak funkcjonuje on na co dzień i staramy się dopasować do jego świata. Jest ono również częścią mojej książki “Sprzedaż. Tylko sprawdzone techniki”. O tym, jakie 3 cechy wyróżniają najskuteczniejszych handlowców opowiadam Annie Drozd, redaktorce Bankier.tv
Obejrzyj wywiad, aby dowiedzieć się:
- Czy każdy może skutecznie sprzedawać?
- Jakie cechy i umiejętności decydują o sukcesie w sprzedaży?
- Jak nawiązać dobrą relację sprzedażową z klientem?
- Jakie są najczęstsze błędy w budowaniu relacji z klientem?
[vertical_spacing height=”5″]
[video_player type=”embed” width=”640″ height=”360″ align=”center” margin_top=”0″ margin_bottom=”20″][/video_player]
[vertical_spacing height=”5″]
– Z reguły budowanie relacji przez handlowców z klientem polega na tym, że wchodzą z nimi w relacje prywatne i rozmawiają pogodzie, rodzinie czy hobby. To jest ważne i warto o to dbać, natomiast trzeba pamiętać, że jest to relacja biznesowa i jej celem jest zaspokajanie potrzeb klienta. To często umyka, a chodzi o to, by rozmawiać o tym, czego klient od nas potrzebuje.
– Czasami nam się wydaje, że dobre relacje zastąpią sprzedaż – myślimy, że klient już nie kupi u konkurencji, a tymczasem jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Poza tym kontaktujemy się z klientami za rzadko – dopiero kiedy chcemy mu przedstawić ofertę. Często pojawia się problem z umawianiem spotkań. Jest to taki obszar, którego ludzie sprzedaży nie lubią .
Jestem bardzo ciekawa, co Ty o tym sądzisz?
Podziel się ze mną w komentarzach poniżej:
- Co wynosisz dla siebie z tego wywiadu?
- Zgadasz się ze mną, czy wręcz przeciwnie?
Chcesz maksymalnie podnieść Twoje wyniki sprzedażowe? Sięgnij po książkę “Sprzedaż. Tylko sprawdzone techniki”! Rewelacyjnie oceniana przez ludzi sprzedaży książka, którą powinien przeczytać każdy handlowiec. Handlowcy cenią w niej praktyczne przykłady sprzedażowe do stosowania “od ręki” i że świetnie się ją czyta! Sięgnij po praktyczne techniki sprzedażowe i strategie sprawdzone w polskich realiach!
A jeśli chcesz od razu poprawić wyniki, spotkaj się ze mną na szkoleniu online Skuteczna Sprzedaż – sprawdź promocję na bilety już teraz, ponieważ ceny dynamicznie się zmieniają. Skuteczna Sprzedaż to szkolenie dedykowane doświadczonym handlowcom i doradcom klienta. Po szczegóły, kliknij nahttps://sklep.izakrejcapawski.pl/produkt/szkolenie-online-zamykanie-sprzedazy-pokonywanie-obiekcji-przyspieszanie-decyzji-klientow/
Pozdrawiam serdecznie
Iza Krejca-Pawski
[vertical_spacing height=”10″]
Iza Krejca Pawski, ceniona trenerka sprzedaży, autorka książek i ebooków, licencjonowany konsultant Odporności Psychicznej (Mental Toughness MTQ48).
Iza jest trenerem sprzedaży, który uczy jak wejść POZIOM WYŻEJ oraz autorką znakomitej książki “Sprzedaż. Tylko sprawdzone techniki”, książki i planera ”Elastyczne Zarządzanie czasem”, ebooków „Umawianie Spotkań. Cold Calling”, “Skuteczna Sprzedaż. Poziom Wyżej” i „Jak zbudować Odporność Psychiczną” oraz Planera Sprzedażowego 2021.
900 osób rocznie rozwija u Izy na szkoleniach umiejętności sprzedaży, umawiania spotkań, zarządzania czasem i zespołem oraz obsługi klienta. Jest trenerką umiejętności biznesowych, praktykiem biznesu z kilkunastoletnim doświadczeniem w sprzedaży, negocjacjach i obsłudze klienta, którym uwielbia się dzielić. Wejdź POZIOM WYŻEJ razem z Izą, sięgnij po:
Jej artykuły i wypowiedzi eksperckie publikowane były w: