Jakie 3 cechy wyróżniają najskuteczniejszych handlowców – Wywiad wideo dla Bankier.tv

KSIAZKA0000

Relacje i skuteczność to tematy, które ciągle się pojawiają, gdy mowa o podnoszeniu sprzedaży. Ostatnio miałam ogromną przyjemność udzielić wywiadu jednej z redaktorek serwisu Bankier.pl właśnie na ten temat. Opowiadam w nim nie tylko o 3 błędach w budowaniu relacji, ale także wskazuję, jakich umiejętności wymaga bycie skutecznym sprzedażowo.

Każda osoba zajmująca się sprzedażą czy biznesem powie, że kluczem do sukcesu są relacje, jakie budujemy z klientami. Tymczasem obserwuję wiele błędów związanych z ich budowaniem, które obniżają skuteczność działania. Czy relacje faktycznie są kluczem do sprzedaży? Moja odpowiedź być może Cię zaskoczy.

Sprzedaż jest siłą napędową firm, natomiast klienci są sercem biznesu – to motto, któremu jestem wierna.
Warto w sprzedaży skupiać się na potrzebach klienta, pamiętać o tym, że sprzedaż powinna służyć rozwiązywaniu jego problemów. Często na moich szkoleniach wykonujemy takie ćwiczenie, które nazywa się „Dzień z życia klienta” podczas którego zastanawiamy się nad tym, jak funkcjonuje on na co dzień i staramy się dopasować do jego świata . O tym, jakie 3 cechy wyróżniają najskuteczniejszych handlowców opowiadam Annie Drozd, redaktorce Bankier.tv

Obejrzyj wywiad, aby dowiedzieć się:

  • Czy każdy może skutecznie sprzedawać?
  • Jakie cechy i umiejętności decydują o sukcesie w sprzedaży?
  • Jak nawiązać dobrą relację sprzedażową z klientem?
  • Jakie są najczęstsze błędy w budowaniu relacji z klientem?

O polskich handlowcach słów kilka:

– Z reguły budowanie relacji przez handlowców z klientem polega na tym, że wchodzą z nimi w relacje prywatne i rozmawiają pogodzie, rodzinie czy hobby. To jest ważne i warto o to dbać, natomiast trzeba pamiętać, że jest to relacja biznesowa i jej celem jest zaspokajanie potrzeb klienta. To często umyka, a chodzi o to, by rozmawiać o tym, czego klient od nas potrzebuje.

– Czasami nam się wydaje, że dobre relacje zastąpią sprzedaż – myślimy, że klient już nie kupi u konkurencji, a tymczasem jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Poza tym kontaktujemy się z klientami za rzadko – dopiero kiedy chcemy mu przedstawić ofertę. Często pojawia się problem z umawianiem spotkań. Jest to taki obszar, którego ludzie sprzedaży nie lubią .

Jestem bardzo ciekawa, co Ty o tym sądzisz?

Podziel się ze mną w komentarzach poniżej:

  • Co wynosisz dla siebie z tego wywiadu?
  • Zgadasz się ze mną, czy wręcz przeciwnie? ?

Pozdrawiam serdecznie

Iza Krejca-Pawski