Relacje i skuteczność to tematy, które ciągle się pojawiają, gdy mowa o podnoszeniu sprzedaży. Ostatnio miałam ogromną przyjemność udzielić wywiadu jednej z redaktorek serwisu Bankier.pl właśnie na ten temat. Opowiadam w nim nie tylko o 3 błędach w budowaniu relacji, ale także wskazuję, jakich umiejętności wymaga bycie skutecznym sprzedażowo.
Każda osoba zajmująca się sprzedażą czy biznesem powie, że kluczem do sukcesu są relacje, jakie budujemy z klientami. Tymczasem obserwuję wiele błędów związanych z ich budowaniem, które obniżają skuteczność działania. Czy relacje faktycznie są kluczem do sprzedaży? Moja odpowiedź być może Cię zaskoczy.
Sprzedaż jest siłą napędową firm, natomiast klienci są sercem biznesu – to motto, któremu jestem wierna.
Warto w sprzedaży skupiać się na potrzebach klienta, pamiętać o tym, że sprzedaż powinna służyć rozwiązywaniu jego problemów. Często na moich szkoleniach wykonujemy takie ćwiczenie, które nazywa się „Dzień z życia klienta” podczas którego zastanawiamy się nad tym, jak funkcjonuje on na co dzień i staramy się dopasować do jego świata . O tym, jakie 3 cechy wyróżniają najskuteczniejszych handlowców opowiadam Annie Drozd, redaktorce Bankier.tv
Obejrzyj wywiad, aby dowiedzieć się:
- Czy każdy może skutecznie sprzedawać?
- Jakie cechy i umiejętności decydują o sukcesie w sprzedaży?
- Jak nawiązać dobrą relację sprzedażową z klientem?
- Jakie są najczęstsze błędy w budowaniu relacji z klientem?
– Z reguły budowanie relacji przez handlowców z klientem polega na tym, że wchodzą z nimi w relacje prywatne i rozmawiają pogodzie, rodzinie czy hobby. To jest ważne i warto o to dbać, natomiast trzeba pamiętać, że jest to relacja biznesowa i jej celem jest zaspokajanie potrzeb klienta. To często umyka, a chodzi o to, by rozmawiać o tym, czego klient od nas potrzebuje.
– Czasami nam się wydaje, że dobre relacje zastąpią sprzedaż – myślimy, że klient już nie kupi u konkurencji, a tymczasem jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Poza tym kontaktujemy się z klientami za rzadko – dopiero kiedy chcemy mu przedstawić ofertę. Często pojawia się problem z umawianiem spotkań. Jest to taki obszar, którego ludzie sprzedaży nie lubią .
Jestem bardzo ciekawa, co Ty o tym sądzisz?
Podziel się ze mną w komentarzach poniżej:
- Co wynosisz dla siebie z tego wywiadu?
- Zgadasz się ze mną, czy wręcz przeciwnie? ?
Pozdrawiam serdecznie
O AUTORCE - IZA KREJCA-PAWSKI
Cześć, jestem Iza, moi klienci umawiają 8 spotkań na 11 telefonów, podnoszą sprzedaż o 30% i odzyskują kontrolę nad swoim czasem. Moją misją jest sprawienie, żeby wszystkie osoby, które sprzedają i zarządzają zespołami osiągały podobne wyniki.
900 osób rocznie rozwija u mnie na szkoleniach umiejętności sprzedaży, umawiania spotkań, zarządzania czasem i zespołem oraz obsługi klienta. Jako trener odsłuchałam ponad 2500 rozmów sprzedażowych handlowców, konsultantów, doradców i telemarketerów z wielu branż.
Jestem trenerką umiejętności biznesowych, praktykiem biznesu z kilkunastoletnim doświadczeniem w sprzedaży, negocjacjach i obsłudze klienta, którym uwielbiam się dzielić. Autorką cenionych i świetnie ocenianych książek "Sprzedaż. Tyko sprawdzone techniki" oraz "Elastyczne Zarządzanie Czasem", ebooków "Jak skutecznie umawiać spotkania z klientami" i "Sprzedające Prezentacje".
Rozwijaj się ze mną i wejdź POZIOM WYŻEJ w Twoich umiejętnościach!
Iza Krejca-Pawski