Czwarty dzień Wyzwania sprzedażowego

14-sto Dniowe Wyzwanie Sprzedażowe

[custom_html]




[/custom_html]

[text_block style=”style_1.png” align=”left” font_size=”17″ width=”940″]Dziś mam dla Ciebie więcej czytania, ponieważ to bardzo ważny dzień. Przekonasz się, czy Twoja sprzedażowa komunikacja jest wystarczająco skuteczna!

To klient także ostatecznie dokonuje zakupu czy umawia się na spotkanie. Nie możesz go do niczego zmusić, jednak Twoim zadaniem jest wywarcie na niego wpływu w taki sposób, aby doszedł do wniosku, że to co proponujesz jest mu absolutnie potrzebne. Dlatego musisz stworzyć klientowi wrażenie, że go znasz.

Ale nie takie, że coś tam o nim wiesz. Nie takie, że przypomnisz mu ostatnią rozmowę z notatki. Nie takie, że wiesz, na jakim stanowisku pracuje. To zdecydowanie za mało!
Jeżeli chcesz być naprawdę skutecznym w sprzedaży, musisz znać klienta tak dobrze, że ma on wrażenie, że dosłownie mieszkasz w jego głowie!

Pokażę Ci to na antyprzykładzie . Odebrałam kiedyś telefon od pracownika jednej ze szkół językowych i usłyszałam:

-Dzień dobry, Anna Kowalska, firma ABC, mamy teraz dni otwarte i może Pani wziąć udział w całkowicie bezpłatnej lekcji języka angielskiego. Mam taką propozycję, proszę wysłuchać przez minutę, jak to będzie wyglądało, a potem Pani zdecyduje, czy będzie Pani zainteresowana spotkaniem z doradcą, w porządku?

Tymczasem mój przeciętny dzień wygląda tak:

Pobudka bladym świtem na pociąg do Warszawy o 5 rano, telefoniczne negocjacje z klientem dotyczące szczegółów umowy od 8.00, krążenie po Warszawie od spotkania do spotkania, w tym szybkie spotkanie z jednym z trenerów, a następnie spotkanie w sprawie dokończenia rozmów o ważnym projekcie trwające dwie godziny. Potem szybkie jedzenie w miejscu, w którym akurat się zatrzymałam. Oddzwanianie na nieodebrane połączenia.  Biegiem do pociągu i czytanie maili, na które nie zdążyłam wcześniej odpowiedzieć. W międzyczasie rozmowa z przedstawicielem instytucji certyfikującej, pod jaką podlega moja firma, wraz z udzielaniem szczegółowych opinii oceniających przebyty proces audytu. Chwila na oddech i przeczytanie gazety.  I wtedy dzwoni telefon, numer nieznany, odbieram jak zawsze z myślą „uu, może dzwoni do mnie nowy klient? :)”

I wtedy pada zdanie:
-Dzień dobry, Anna Kowalska, firma ABC, mamy teraz dni otwarte i może Pani wziąć udział w całkowicie bezpłatnej lekcji języka angielskiego. Mam taką propozycję, proszę wysłuchać przez minutę, jak to będzie wyglądało, a potem Pani zdecyduje, czy będzie Pani zainteresowana szczegółami, w porządku?

Jak widzisz, to nie może działać.

I dlatego właśnie tak wiele „super chwytów” nie działa.   Teoretycznie są dobrze wymyślone, tylko nie są dopasowane do świata, w jakim żyje klient. Są świetne w próżni, ale gdy je podasz klientowi, po prostu go nie interesują.

Dlatego weź sobie do serca tą zasadę: skuteczna komunikacja sprzedażowa musi być dopasowana do świata klienta![/text_block]

Zadanie dla Ciebie na dziś: 

[text_block style=”style_1.png” align=”left” font_size=”17″ width=”940″]

  1. Zastanów się jakim klientom sprzedajesz najczęściej i wypisz ich.
  2. Następnie spisz w kilku zdaniach dla każdego z nich „dzień z życia” jak w moim przykładzie.
  3. Sprawdź, czy to mówisz podczas rozmów sprzedażowych, ma sens w odniesieniu do stworzonego dnia.

Więcej o tym jak „mówić językiem klienta” podczas sprzedaży przeczytasz w mojej książce:
„Sprzedaż. Tylko sprawdzone techniki” >>[/text_block]

Pytanie dla AKTYWNYCH: Co uświadomiło Ci to ćwiczenie?

[text_block style=”style_1.png” align=”left” font_size=”17″ width=”940″]

Pamiętaj, że nagrodą za Twoją aktywność jest nagranie audio  „Jak zaczyna dzień każdy skuteczny handlowiec – poznaj nawyk prowadzący do sukcesu sprzedażowego”.  Otrzymasz je 7 dnia Wyzwania, jeśli codziennie przez 7 dni zamieścisz komentarz z odpowiedzią na „pytanie dla aktywnych”, dzieląc się ze mną Twoimi postępami.

PS. Aby skorzystać z komentowania jako „gość” kliknij ” Join the discussion…”, następnie kliknij pole ” Name ” i zaznacz
” Wolę pisać jako gość „[/text_block]