Warsztaty efektywnej zespołowej komunikacji, zwiększające skuteczność rozmów, wymiany emaili, czatów, czy przebieg spotkań i odpraw
Szkolenie Efektywna komunikacja i współpraca w zespole
Jak skutecznie współpracować z innymi?
Warsztaty zespołowej komunikacji oraz radzenia sobie z różnicami priorytetów, zadań konstruktywnej krytyki, czy radzenia sobie z konflikatmi, dedykowany zespołom.
Szkolenie prowadzone przez Licencjonowaną Konsultantkę Mental Toughness (MTQ) i Zintegrowanego Modelu Przywództwa (ILM72), Izę Krejcę – Pawski
Głównym celem szkolenia jest doskonalenie umiejętności efektywnej komunikacji wewnętrznej i w zespole, umiejętne
dopasowywanie komunikacji do potrzeb i oczekiwań współpracowników, także podczas nerwowych sytuacji, z zastosowaniem konstruktywnych rozmów.
Podczas szkolenia wypracujemy:
- Listę komunikatów na najczęstsze zawodowe sytuacje wymagające stosowania konstruktywnej komunikacji.
- Rozwijanie umiejętności z zakresu współpracy zespołowej i skutecznej komunikacji w sytuacjach konfliktowych, różnicy zdań, potrzeb, oczekiwań czy priorytetów.
- Nabycie narzędzi do skutecznej komunikacji w zespole.
- Integracja pracowników wokół wspólnych wartości zespołowych i współpracy.
- Wzrost zaangażowania i przygotowanie do współdziałania.
Korzyści z udziału dla uczestników
- Umiejętność dopasowywania komunikacji do potrzeb współpracowników przy zachowaniu asertywnych relacji.
- Wypracowanie sposobów wyjaśniania kwestii spornych w zrozumiały dla współpracowników sposób.
- Rozwijanie samoświadomości dotyczącej różnych stylów komunikacji i różnic osobowościowych w zespole.
- Radzenie sobie z własnymi emocjami i stresem podczas trudnych rozmów i panowanie nad emocjami.
- Oszczędność czasu dzięki poprawie komunikacji.
Komunikacja w zespole i pomiędzy poszczególnymi osobami może być źródłem problemów, konfliktów, marnowania czasu na zbędne dyskusje i powodem tworzenia napięć … dlatego tak ważne jest nauczenie się zasad konstruktywnej komunikacji!
Szczególnie gdy druga strona nie zgadza się z pomysłem, zadaniem, ma inny styl pracy
lub „nie przyjmuje krytyki” – na szkoleniu zmierzymy się min. z tym wyzwaniem.
Szkolenie ma aktywną, warsztatową formę skupioną na sytuacjach z codziennej pracy zespołu. Podczas szkolenia przepracujemy zarówno zasady konstruktywnej komunikacji, jak i wyeliminujemy najczęstsze przyczyny problemów.
Tak, aby codzienne omawianie zadań, dyskusje i współpraca stały się sposobem na skuteczne współpdziałanie, a przestało być źródłem personalnych konfliktów.
Skuteczność tego szkolenia potwierdzają Wasze opinie!
Bardzo ciekawe szkolenie, intensywne, interesujące, angażujące zespół.
„Szkolenie dostosowane do mojej branży. Widać przygotowanie i zaangażowanie w nasze tematy”.
„Dużo przydatnych zasad w pracy kierownika. Zdecydowanie wykorzystam je w pracy zespołowej!”
„Bardzo potrzebne szkolenie w praktyce każdego lidera.
Inspirująco, Konkretnie i Praktycznie!”
„Szkolenie bardzo ciekawe, poruszające kwestie istotne w pracy jako leader. Istotnym dla mnie określnie celów i zespołu, co daje możliwość kontroli i konstruktywnej rozmowy”.
„Szkolenie super, czekam na kolejne!”.
WEJDŹ POZIOM WYŻEJ W OTWARTEJ KOMUNIKACJI W TWOIM ZESPOLE I FIRMIE!
Jak współpracować z osobami, które „nie chcą” współpracować?
Jak wyrażać opinie i argumentować w konstruktywny sposób, gdy mamy różne pomysły?
Jak przekazywać konstruktywną krytykę, aby wspierać współpracę?
Jak przyjmować krytykę, gdy się z nią nie zgadzasz, lub zgadasz się częściowo?
Jak rozmawiać o problemach, czy błędach w konstruktywny sposób?
Jak radzić sobie z emocjonalnymi reakcjami, narzekaniem, krytykowaniem i obwinianiem?
Poznasz odpowiedzi na te pytania podczas szkolenia, ponieważ pracujemy
na najczęstszych wyzwaniach zespołowych w codziennej współpracy!
Program szkolenia Efektywna Komunikacja i Współpraca w Zespole
– 1 dzień (ok. 8 godzin)
Moduł 1. Fundamenty efektywnej komunikacji wewnętrznej i w zespole.
-
Dlaczego współpraca i komunikacja zespołowa nie zawsze jest łatwa? 3 źródła konfliktów.
-
Co nas łączy, a co nas dzieli w codziennej współpracy? Budowanie relacji w zespole.
-
Cele zespołu, a cele indywidualne. Czy można pracować tylko dla siebie?
-
Zespołowa komunikacja – umiejętność słuchania, respektowanie różnorodności, formułowanie informacji zwrotnych. Wypracowanie zasad współpracy.
Efekty modułu: uczestnicy poznają/utrwalą konkretne zasady komunikacyjne, kluczowe w pracy zespołowej w konstruktywny sposób.
Moduł 2. Trudne sytuacje zespołowe, czyli trudności komunikacyjne i jak się ich pozbyć.
-
?Dosadna szczerość”, czyli jakie komunikaty torpedują współpracę w zespole?
-
Narzekanie, opór, niechęć do zmian, wymówki, sabotowanie zmian ? czyli jak skutecznie reagować i zapobiegać trudnym sytuacjom? Przykłady z praktyki uczestników.
-
Ćwiczenia: rozpoznawanie toksycznych komunikatów w codziennych rozmowach.
-
Autodiagnoza, czyli jak często używasz ?toksycznej komunikacji?? Uczestnicy poznają swój styl rozmów.
-
Konstruktywne rozmowy ? czyli komunikaty poprawiające jakość wypowiedzi.
-
Ćwiczenia: Jakich komunikatów lepiej unikać? Komunikaty dwuznaczne i toksyczne.
-
Podsumowanie: jakie zmiany wprowadzę w swojej codziennej komunikacji?
Efekty modułu: uczestnicy nauczą się lepiej rozumieć przyczynę negatywnych reakcji doświadczając wpływu różnych stylów komunikacji i toksycznych komunikatów na relacje interpersonalne.
Moduł 3. Warsztaty. Otwarta i bezpośrednia komunikacja ? komunikaty jakie warto znać.
-
Zasady komunikacji asertywnej nastawionej na współpracę i budowanie relacji.
-
Uprzejma stanowczość: jak wyrażać prośby i przyjmować krytykę w profesjonalny sposób.
-
Jak wyrażać opinie i argumentować w konstruktywny sposób?
-
Jak przekazywać konstruktywną krytykę, aby wspierać współpracę?
-
Jak przyjmować krytykę, gdy się z nią nie zgadzasz, lub zgadasz się częściowo?
-
Jak rozmawiać o problemach, czy błędach w konstruktywny sposób?
Efekty modułu: Moduł warsztatowy skupiony na asertywnej komunikacji. Uczestnicy nauczą się reagowania w trudnych sytuacjach, dzięki zastosowaniu odpowiednich komunikatów, a także nauczą się je konstruować na potrzeby pracy podczas asertywnych rozmów.
Moduł 4. Konstruktywne sposoby radzenia sobie z konfliktami zespołowymi ? praktyczne techniki i narzędzia do zastosowania w codziennej pracy.
-
Stres, presja, zmęczenie ? pułapki komunikacyjne wpływające na codzienne nieporozumienia.
-
Dobre praktyki radzenia sobie z zespołowymi konfliktami – rola kodeksu zespołowego.
-
Warsztaty: konstruktywne rozwiązania dla codziennych wyzwań.
-
Ćwiczenia: tworzymy komunikaty na potrzeby codziennej pracy.
Efekty modułu: uczestnicy przećwiczą poznane techniki w praktyce, dzięki czemu rozwiną nowe umiejętności budowania porozumienia i dobrego wrażenia w kontaktach z klientami.
Moduł 5. Jak dopasować komunikację do potrzeb różnych typów współpracowników?
-
Psychologia osobowości: jak różnice osobowościowe wpływają na konflikty?
-
Jak prezentować rozwiązania i skuteczniej argumentować poszczególnym typom?
-
Jakie obiekcje i zastrzeżenia usłyszymy od każdego z typów?
-
Radzenie sobie z najczęstszymi obiekcjami typów współpracowników.
-
Jak budować porozumienie i okazywać empatię poszczególnym typom?
-
Warsztaty skutecznej argumentacji: jak argumentować różnym typom współpracowników?
Efekty modułu: uczestnicy uświadomią sobie z jakimi typami współpracowników mają do czynienia i jakie zachowania są dla nich charakterystyczne. Nauczą się dopasowywania do potrzeb różnych typów osobowości i ich stylów pracy.
Moduł 6. Podsumowanie szkolenia – jak przenieść nowe umiejętności do codziennej pracy?
-
Spisujemy dobre praktyki osobistej i zespołowej komunikacji.
-
Zakończenie szkolenia i rozdanie certyfikatów.
Efekty modułu: uczestnicy zaplanują swój dalszy rozwój po szkoleniu oraz wybiorą kluczowe obszary, w jakich powinni rozwijać swoje umiejętności.
Copyright ? Izabela Krejca-Pawski. Wszelkie prawa do programu szkolenia zastrzeżone.
Szkolenie poprowadzi Was
POZIOM WYŻEJ!
Metody pracy podczas szkolenia:
- 50% szkolenia stanowi trening i warsztaty umiejętności przekazywania i przyjmowania feedbacku w formie pracy z analizą najczęstszych sytuacji z codziennej pracy.
- 25% dyskusje w celu wymiany doświadczeń.
- 25% wiedza i wprowadzenie w omawiane zagadnienia.
Trener prowadzi szkolenie metodami nauczania dorosłych takimi jak:
- Analiza przypadków w formie nagrania rozmowy.
- Nagrywanie i odsłuchiwanie rozmów uczestników.
- Praca warsztatowe i zespołowe wypracowywanie rozwiązań.
- Burza mózgów i dyskusja moderowana.
- Uzupełnione o mini-wykłady tam, gdzie jest to niezbędne.
Zapytaj o szkolenie dla Siebie lub Twojego zespołu
Powyższy program jest wstępną propozycją – za każdym razem dopasowujemy go do specyfiki pracy uczestników i sytuacji z codziennych rozmów w zespole
Szkolenie prowadzi
Iza Krejca-Pawski
Moi klienci umawiają 8 spotkań na 11 telefonów, podnoszą sprzedaż o 30% i odzyskują kontrolę nad swoim czasem. Moją misją jest sprawienie, żeby wszystkie osoby, które sprzedają i zarządzają zespołami osiągały podobne wyniki.
Stworzyłam to szkolenie ponieważ wiem, jak ważne dla każdego lidera jest skuteczne zarządzanie zespołem. Od tego zależy często sukces działu, a nawet firmy! Równocześnie wiem, że wielu liderów mierzy się z problemem utrzymywania zaangażowania w zespole, w sytuacji, gdzie na co dzień zmagamy się presją czasu, wymagającymi zadaniami i nieustannymi zmianami.
Jako trener odsłuchałam ponad 2900 rozmów sprzedażowych handlowców, konsultantów, doradców i telemarketerów z wielu branż. Podczas szkoleń, warsztatów i coachingów „on the job” pomagałam setkom uczestników poprawiać skuteczność rozmów. Sama sprzedawałam przez telefon i umawiałam spotkania na długo, zanim zostałam trenerem sprzedaży. Ponieważ wiem, co działa w praktyce, po moich szkoleniach od razu podnosisz wyniki!
Certyfikowany trener, ekspert i praktyk biznesu, szkolący zespoły sprzedaży i obsługi klienta. Licencjonowany Konsultant Odporności Psychicznej (Mental Toughness MTQ48) oraz Zintegrowanego Modelu Przywództwa ILM72. Szefowa firmy IKP Szkolenia.
Jako trener od 9 lat zwiększa wyniki i poprawia jakość pracy szkolonych osób, pomagając zespołom wejść POZIOM WYŻEJ.
jestem też autorką:
książki, ebooki i planery
Sięgnij po moje praktyczne i świetnie napisane książki i ebooki, które pomogły już ponad 15000 czytelników podnosić skuteczność!
ZGŁOSZENIE NA SZKOLENIE:
Napisz na sklep@izakrejcapawski.pl
Michał Pawski
Kierownik projektów szkoleniowych
e-mail: biuro@ikpszkolenia.pl
kom. 606 44 57 65
Iza Krejca-Pawski
Trener zespołów sprzedaży i obsługi klienta
e-mail: kontakt@izakrejcapawski.pl
kom. 606 30 21 80
ZAMÓW SZKOLENIE DLA TWOJEGO ZESPOŁU !
Zapisz temat, ilość osób, miejsce, termin, a my przygotujemy ofertę szkolenia.
Jesteśmy też dostępni pod telefonem
606 44 57 65 lub emailem biuro@ikpszkolenia.pl