#31 Sprzedaż lubi szybkość. Jaka strategia sprzedaży gwarantuje sukces?


Sprzedaż składa się z wielu elementów: z dobrego przygotowania do rozmowy z klientem, perfekcyjnej znajomości produktu, umiejętności komunikacyjnych, budowania relacji  czy skuteczności w działaniu. To mieszanka złożona ze staranie dobranych składników.

Jednym z nich jest z całą pewnością szybkość. Tylko jak szybkość wpływa na relacje?

Przypomnij sobie takie powiedzenie jak ” pójść za ciosem”, które w odniesieniu do sprzedaży można nazwać „rozpędem”.

Dlaczego rozpęd ma takie znaczenie?
Ponieważ kiedy już włożysz energię w rozmowę i odbędziesz pierwszą rozmowę z klientem, ważne jest, abyś pamiętał o utrzymaniu rozpędu- czyli stałego aktywnego kontaktu. Inaczej, utracony kontakt trzeba będzie za każdym razem odnawiać, a wznawianie będzie Cię kosztować więcej energii. Klient zapomina, o czym rozmawialiście. Nie pamięta szczegółów oferty, którą czytał. Nie pamięta, kiedy to było.  Ba!  W ogóle zapomina, że z Tobą rozmawiał!
I właśnie dlatego potrzebujesz zachowywać rozpęd!

Jak utrzymywać rozpęd w sprzedaży?
Kiedy już raz zadzwonisz do klienta, bądź z nim następnie w ciągłym kontakcie przez najbliższy tydzień/dwa- to właśnie częstotliwość i intensywność kontaktu pozwoli zbudować więź/relację.  Częsty kontakt  pozwoli klientowi po prostu Cię zapamiętać. Zauważysz to np. bo zmianie reakcji przy powitaniu lub rozpoczęciu rozmowy.  Tobie z kolei rozpęd  pozwoli  na poznanie potrzeb  i pozyskania zaufania klienta, co przełoży się na możliwość zbudowania trwałej relacji. I pozwoli wskoczyć na półkę  „znamy się ” na liście klienta.

Współpracuj intensywnie, kontaktuj się często i nie pozwalaj sobie na bierne czekanie.

Działaj szybko, dostarczając Twojemu klientowi wszystkiego, czego potrzebuje. Dodatkowo zyskasz opinię rzetelnego profesjonalisty.
Działaj szybko, zaraz po zakończeniu rozmowy przesyłając materiały czy dane, o których rozmawialiście. Dzięki temu zbudujesz swój wizerunek w oczach klienta.

Zamiast się zastanawiać, czekać i rozważać znaczenie ciszy ze strony klienta- działaj szybko, utrzymując kontakt.

Sprzedaż lubi szybkość, bo szybkość to energia działania, która zawsze kojarzy się z ludźmi sukcesu. A przecież o to nam właśnie chodzi!

Do usłyszenia,  IKP