Skuteczna sprzedaż: Target – czyli konkretny cel w konkretnym czasie

Skuteczna sprzedaż Target czyli konkretny cel w konkretnym czasie Iza Krejca Pawski

Jeżeli czujesz, że przygniata Cię nadmiar obowiązków, a z codziennej listy zadań do zrobienia udaje Ci się wykonać ledwo połowę. Jeżeli Twój kalendarz zdaje się być dziurawy, a umówione terminy czy spotkania mimo najlepszych chęci- po prostu Ci uciekają- to czas, abyś zmienił sposób, w jaki organizujesz swoje zadania w sprzedaży.

Kiedy sprzedaż nie idzie tak, jak trzeba,  targety czy plany sprzedażowe niebezpiecznie oddalają się od wyników, jakie osiągasz, najczęściej Twój szef zaczyna myśleć o tym, że potrzebujesz szkolenia ze sprzedaży.  Zatem idziesz na takie szkolenie, gdzie uczysz się, w jaki sposób zdobywać zaufanie, budować relacje, badać potrzeby, prezentować ofertę i zamykać sprzedaż. Świetnie!
Tylko, że wracasz do pracy, ale Twoje wyniki poprawiają się zdecydowanie mniej, niż oczekiwałeś. Czujesz, że pracujesz intensywanie, dajesz z siebie wszystko- z mozołem podwajasz liczbę kontaktów- a tu nic. Albo niewiele.

No tak. Wcale mnie to nie dziwi.

Jednym z powodów, dlaczego praca w sprzedaży stanowi duże wyzwanie, jest połączenie dwóch pozornie sprzecznych  „światów” . Świata komunikacji i relacji interpersonalnych ze światem targetów, planów i liczb.
To wyzwanie, przed jakim staje każdy profesjonalny handlowiec, sprzedawca czy telemarketer.

Z doświadczenia wiem, że rzadko kiedy ktoś sam ” z siebie” jest świetny w obydwu tych obaszarach- jezeli nie różnisz się zbytnio od większości ludzi, jesteś świetny w jednym obszarze, a drugi kuleje- może nawet o nim nie myślisz.

Jednak rzeczywistość pracy w sprzedaży sprowadza Cię na ziemię- otóż target, to nic innego jak cel wyrażony w liczbie, oznaczony konkretną datą- który powinieneś zrealizować. I nie ma zmiłuj.

Umiejętność właściwego stawia sobie celów jest w sprzedaży bezcenna – stanowi jeden z sekretów skutecznych handlowców.
Tak jak laptop, telefon czy samochód- takim samym narzędziem zwiększającym sprzedaż,  jest planowanie pracy i ustalanie celów.

Wyobraź sobie, że Chcesz dotrzeć do Wieży Eiffla – co potrzebujesz zrobić? Potrzebujesz zaplanować, krok po kroku – jak tam dotrzesz. Kupić bilet, złożyć wniosek o urlop, sprawdzić stan plecaka, zaplanować zwiedzanie i nocne atrakcje. Porozmawiać z pewną liczbą osób pozyskując informacje. Na koniec zaś- wyruszysz w podróż i zrealizujesz ją punkt po punkcie ze spokojem stając na szczycie.
Oczywiście, są też tacy, którzy lubią przygody – po prostu pakują plecak i ruszają przed siebie. Zbiegi okoliczności oraz łut szczęścia decydują o tym, jak minie podróż i kiedy dotrą do celu.
Wakacje można spędzać tak i tak – w zależności od preferencji spędzania wolnego czasu.
Tylko, czy jeśli chodzi o Twoją wypłatę – to również pragniesz przygód i  niepewności? Chcesz na koniec miesiąca przeżywać frustrację i rozczarowanie, kiedy zarobisz 30% mniej, niż planowałeś?

Pewnie już nie tak bardzo. Co zatem możesz zrobić?
Myśl o targecie, jak o tej podróży prosto na szczyt Wieży Eiffla – kiedy już wiesz, gdzie chcesz być, zaplanuj szczegóły. Do kogo potrzebujesz zadzwonić? Ile wykonać kontaktów ? Po co będziesz się kontaktował z poszczególnymi osobami- jakie są Twoje cele? Zaplanuj szczegółowo każdy dzień- każdy krok- po prostu się na tym skup.

Postaw sprytny i mądry cel – szczegółowy, mierzalny, realny, osiągalny i istotny( witaj w świecie „smart”).
Czyli, zaplanuj, że wykonasz jutro o 5 telefonów więcej. Albo, że w każdej jutrzejszej rozmowie z klientem zaproponujesz produkty uzupełniające przy zamykaniu sprzedaży. Albo, że poszukasz codziennie 5 dodatkowych, nowych potencjalnych klientów.
A potem to zrób.
A jak to zrobisz- sprawdź, jak Ci poszło, a jeśli trzeba- zmień sposób wykonania zadania, aby poprawić wynik.

To tak na początek, w kwestii osiągania konkretnego celu w wyznaczonym czasie.
Czyli targetu, mówiąc krótko.

A jeśli chcesz od razu poprawić wyniki, spotkaj się ze mną na szkoleniu Skuteczna Sprzedaż już 22 listopada w Warszawie – sprawdź promocję na bilety już teraz, ponieważ ceny dynamicznie się zmieniają. Skuteczna Sprzedaż to szkolenie, podczas którego przejdziesz te same ćwiczenia, które pozwoliły Łukaszowi osiągnąć rewelacyjne wyniki.  Po szczegóły, kliknij na http://izakrejcapawski.pl/skuteczna-sprzedaz-szkolenie-otwarte-w-warszawie/

Pozdrawiam serdecznie!
Iza Krejca-Pawski 

Zdjęcie trenerki biznesu i autorki 2 książek Izy Krejca-PawskiO AUTORCE – IZA KREJCA-PAWSKI
Cześć, jestem Iza, moi klienci umawiają 8 spotkań na 11 telefonów, podnoszą sprzedaż o 30%  i odzyskują kontrolę nad swoim czasem. Moją misją jest sprawienie, żeby wszystkie osoby, które sprzedają i zarządzają zespołami osiągały podobne wyniki.

900 osób rocznie rozwija u mnie na szkoleniach umiejętności sprzedaży, umawiania spotkań, zarządzania czasem i zespołem oraz obsługi klienta. Jako trener odsłuchałam ponad 2500 rozmów sprzedażowych handlowców, konsultantów, doradców i telemarketerów z wielu branż.

Jestem trenerką umiejętności biznesowych, praktykiem biznesu z kilkunastoletnim doświadczeniem w sprzedaży, negocjacjach i obsłudze klienta, którym uwielbiam się dzielić. Autorką cenionych i świetnie ocenianych książek „Sprzedaż. Tyko sprawdzone techniki” oraz „Elastyczne Zarządzanie Czasem„, ebooków „Jak skutecznie umawiać spotkania z klientami” i „Sprzedające Prezentacje”.

Rozwijaj się ze mną i wejdź POZIOM WYŻEJ w Twoich umiejętnościach!
Iza Krejca-Pawski