#40 Skąd wiadomo, że to już? Techniki zamykania sprzedaży.

Z zamykaniem sprzedaży jest ciekawa sprawa.

Z jednej strony wiadomo, że własnie o to chodzi  w sprzedawaniu, aby klient powiedział „tak”.
Z drugiej jednak poproszenie o dokonanie zakupu często bywa prawdziwym wyzwaniem  i staje się polem coachingów prowadzonych przez managerów.

No właśnie, skąd wiadomo, że klient już się zdecydował lub, że go przekonaliśmy?

Skąd wiadomo, że to „już”?

Być może słyszeliście o technice  3 x tak  zgodnie z którą, jeżeli klient zaczyna się z nami zgadzać i potakuje, to znaczy, że możemy przejść do finalizacji.  Być może też stosujecie finalizowanie sprzedaży oparte na stawianiu warunków i negocjacji szczegółów umowy. Być może po wymianie obiekcji i argumentów klient przyznaje Wam w końcu rację i stwierdza, że go przekonaliście.

I wtedy właśnie następuje ta chwila prawdy jaką jest… wezwanie do akcji.

Zamknięcie sprzedaży to nic innego, jak wezwanie do akcji, na które klient odpowiada pozytywnie.
Jak to robi?

Zgadzając się na wypełnienie formularza  i przesyłając go do Was,  sięgając po dowód osobisty aby podać Wam dane,  logując się w wybranym miejscu lub podając Wam adres email- w zależności od tego, co sprzedajecie.

Jeżeli chcecie się przekonać, czy już sprzedaliście poproście klienta o wykonanie czynności, która jest niezbędna do sfinalizowania procesu sprzedaży.

Jeżeli jednak jest to takie proste, to na czym właściwie polega problem sprzedawców, którzy unikają doprowadzenia sprawy do końca?
Wezwanie do akcji to spojrzenie na twarde fakty, czyli „kupi czy nie kupi”. To także największe zagrożenie porażką i odrzuceniem.
Wieli sprzedawców często obawia się, że zostaną odebrani jako nachalni lub natarczywi wciskacze. Niestaty, obawiając się powyżych rzeczy nie są tak naprawdę w stanie należycie wypełniać swoich obowiązków, do jakich należy…regularne proszenie klientów o wykonanie konkretnej, ustalonej czynności.

Czyli zamykania sprzedaży.

Niestety, jakby na to nie patrzeć, nie da się sprzedawać pomijając ten etap.
Dlatego też  tak ważne jest, aby  pytać o akcję jak największą liczbę klientów. Wtedy tylko możesz się przekonać, ilu z nich udało Ci się przekonać!