#10 Strategiczna rola szkoleń w budowaniu przewagi konkurencyjnej firmy

Po moim ostatnim wpisie dotyczącym Vademecum Szkoleniowego, w mojej głowie naturalnie pojawiła się kontynuacja tego tematu, a mianowicie  dotycząca samej idei i powodu, dla którego firma może chcieć wydawać pieniądze na szkolenie swoich pracowników. Przewagę konkurencyjną uzyskujemy między innymi dzięki wiedzy, którą zdobywamy i wykorzystujemy szybciej, niż konkurencja. Szkolenia pozwalają naszej firmie wyprzedzać konkurencję o krok,…

Czytaj dalej …

#9 Planowanie działania to nie jest działanie.

Jestem pewna, że to znasz: spotykacie się, żeby omówić konkretny problem, energia buzuje, tworzycie mnóstwo rozwiązań, rozważacie warianty, jednym słowem- działacie. Działacie aktywnie w trakcie tego spotkania- tworzycie plan działania, ustalacie działania. Jest dobrze! Z wielką energią rozstajecie się, a później, gdy emocje opadną w Twojej głowie krążą myśli „Aha, to na czym w końcu…

Czytaj dalej …

#8 Zbieranie okruszków- czyli budowanie wartościowych relacji biznesowych

W poprzednim poście pisałam o tym, w jaki sposób budować skuteczne relacje z naszymi klientami, szczególnie kiedy naszym narzędziem pracy jest telefon. Zbieranie okruszków, czyli gromadzenie wszystkich informacji o osobie, z którą rozmawiamy (na przykład wspierając się CRM’mem) sprawia, że możesz  nawiązywać w kolejnych rozmowach do Twoich poprzednich ustaleń, czy sytuacji, w których zastałeś klienta:…

Czytaj dalej …

#7 Jak sprawić, żeby klient zapamiętał właśnie Ciebie? Nawiązywanie relacji w sprzedaży.

W mojej branży, w branży szkoleń, kiedy rozmawiam z menadżerem działu szkoleń dużej firmy czy urzędu często słyszę, że dziennie mój klient otrzymuje co najmniej 100 ofert od konkurencji , często podobnych lub nawet lepszych, niż moje. Jak mam więc sprawić, żeby  klient zapamiętał właśnie mnie i moją firmę? Jak mam sprawić, żeby wybrał oferowane…

Czytaj dalej …

#6 Szybka technika poprawiająca komunikację

Czy spotykacie się z problemem, że ktoś doskonale przedstawia wam CO należy zrobić, przedstawia to w świetny sposób, tak, że naprawdę czujecie motywację i chęć działania i… zapomina napisać, JAK to zrobić? Mocno mnie to frustruje. Oczywiście, przyczyna jest jasna: zarabia się głównie na sprzedawaniu wiedzy o tym JAK, bo o tym CO to w…

Czytaj dalej …

#5 Słabe słowa, które marnują Twoją pracę

Na nasz sposób komunikowania ma wpływ kilka rzeczy: sposób wychowania, wartości, przekonania i …kultura oraz konstrukcja języka. Mam na myśli wypowiadanie komunikatów w trybie przypuszczającym. Czy znasz takie teksty: – Czy mógłby mi Pan powiedzieć, kiedy mogłabym zadzwonić? ( lub wersja extreme: „Czy byłby Pan tak uprzejmy i powiedział mi, kiedy mogłabym zadzwonić?”). -Czy chciałaby…

Czytaj dalej …

#4 Jak ogarnąć te wszystkie maile na Twojej skrzynce? Sprytny sposób na porządek.

Skrzynka pocztowa to bardzo podstępne miejsce, które w swojej pozornie  uporządkowanej formie kryje całe mnóstwo kipiących, nie zalatwionych i stersogennych spraw. Już sama ilość e-maili, jakie w skali tygodnia możemy otrzymać do ogarnięcia, mocno podnosi poziom stresu. Czy nie zdażyło się Wam nerwowo przeglądać wiadomości z ostatniego tygodnia w lęku, że chyba o czymś ważnym…

Czytaj dalej …

#2 Ubezpieczenia od sprzedaży, czyli jak sabotujesz własną sprzedaż

Strach przed popełnieniem błędu, przed pomyłką, przed porażką, jest zadziwiająco silny. Często nawet nie zdajemy sobie sprawy z nawyków językowych, dopóki ktoś nie zwróci nam uwagi lub nie otrzymamy wyjątkowej możliwości odsłuchania swoich rozmów. Szczególnie odsłuchanie swojej rozmowy z klientem jest zaskakującym odkryciem – czy to możliwe, że brzmię jak osoba, która…nieustannie zabezpiecza się i…

Czytaj dalej …

# 1 Przepraszam, że przepraszam…czyli jak skuteczna jest Twoja komunikacja?

Czy spotykacie się z problemem, że ktoś doskonale przedstawia wam CO należy zrobić, przedstawia to w świetny sposób, tak, że naprawdę czujecie motywację i chęć działania i… zapomina napisać, JAK to zrobić? Mocno mnie to frustruje. Oczywiście, przyczyna jest jasna: zarabia się głównie na sprzedawaniu wiedzy o tym JAK, bo o tym CO to w…

Czytaj dalej …

Page 8 of 8