#54 Recenzja książki: 52 sposoby na skuteczną sprzedaż według Hala Beckera

salesbook_cover_cmyk.indd

Handlowcy i szefowie sprzedaży wciąż poszukują nowych sposobów na zwiększanie wyników i nowych odpowiedzi na podstawowe pytania:

salesbook_cover_cmyk.indd

  • Jak sprzedawać skutecznie?
  • Jak zwiększyć wyniki?
  • Dlaczego nie mogę sprzedać i jak mam pokonać obiekcje klientów?
  • Jak budować relacje z klientami, aby kończyły się sprzedażą?

Na rynku dostępnych jest duża liczba różnorodnych książek i poradników, jednak nie wszystkie z nich są godne polecenia.  Jako trener sprzedaży stawiam na praktyczne, zdroworozsądkowe podejście do tematu, oparte na doświadczeniach z pracy z klientami.
Hal Becker pisze właśnie w ten sposób i kolejny raz udowadnia, że jest prawdziwym „guru sprzedaży”*.  Salesbook, to książka, którą przeczytałam z prawdziwą przyjemnością.

52 lekcje zawarte w książce Salesbook to uporządkowany i łatwy w użyciu poradnik w stylu „krok po kroku”, w którym w świeży sposób podane są kluczowe sekrety sprzedaży. Nie jest to książka, w której znajdziecie zupełnie nowe techniki, wiedzę,  czy też niespotykane nigdzie wcześniej pomysły. Bazuje ona na mocnym pro –klienckim podejściu do „robienia” biznesu,  sprzedawania tak, jak chce i lubi klient.  Salesbook nie jest na pewno książką, którą się czyta dla sprzedażowej teorii.

Jej kluczowe hasła  są kwintesencją skutecznej sprzedaży w codziennym wykonaniu. Przykładowo, idea magicznego pytania ( potrzebujesz tylko jednego, dobrego pytania w sprzedaży), karta gwarancyjna sprzedaży i obsługi klienta,   7 najczęstszych obiekcji , czy idea  6 minutowego spotkania z klientem  to rozwiązania, które naprawdę warto wdrożyć w swojej pracy.

Wielką zaletą tej książki jest bardzo łatwe przełożenie na codzienną praktykę pracy w sprzedaży. Lekcje są krótkie, oparte na przykładach zastosowania, zakończone quizami i przydatnymi ćwiczeniami ( co mnie osobiście, jako trenerowi, podoba się szczególnie).  Czyta się je szybko i można od razu przejść do działania, czyli do tego, czego oczekujemy po książce zwiększającej sprzedaż!

Jak działa Salesbook? Chcesz lepiej pozyskiwać klientów Twojej konkurencji? Czytasz lekcję  14, następnie wdrażasz w swojej pracy i zwiększasz skuteczność.  Masz trudności z obiekcjami klientów? Czytasz lekcje 36, 37 i 38, a następnie ćwiczysz i zwiększasz swoją sprzedaż.

Podsumowując, Salesbook to sprzedażowy podręcznik treningowy dla handlowców, którzy nie mają czasu na uczestnictwo w szkoleniach, ale potrzebują lepszych efektów „na już”.  Praktycznie, konkretnie i z humorem, czyli to, co tygrysy lubią najbardziej.

* Hal Becker otrzymał między innymi tytuł Salesguru w 2010, ponieważ wybrano go jednym z 30 najlepszych sprzedawców na świecie.  Jest też autorem popularnych z oceanem „klasyków” takich jak „Can I have 5 minutes od your time” czy „Lip service”.

Comments are closed.